Träningen rullar på!

Nu under veckan så känns det verkligen som att träningen lossnat ordentligt. Kan köra på ordentligt även om jag inte riktigt är upp i den träningsmängd som jag vill ligga på än.

Just nu så snittar jag 8-9pass i veckan och har gjort det under de senaste 2-3veckorna. Innan dess så läg jag runt 6-8pass/vecka.

Löpningen går bättre o bättre. Körde en lite längre slinga i tisdags istället för att köra SJJ (hade inte kunnat hinna ut i bra tid eftersom jag hade LHCs J18 fram tills 20.00), sprang ca 45min ~ 8km. Benen kändes bra efter, men det är dags att köpa nya skor. Känns att de är utslitna!

Nu kör jag på torsdag/fredag o sen efter det så vilar jag lördag/söndag. Mkt stående brottning o BJJ denna veckan sätter sina spår i bålen :P + att jag kört 3rena bålpass denna veckan. Coren börjar bli helt ok nu :)

Snart (om ca 1-2veckor) så ska jag under överseende av Matte, köra tacfit för att se hur det funkar ihop med kampsporten. Då kommer jag att dra ner på styrketräningen och endast köra "5:an" och bålövningar.
Löpningen kommer gå in i ett VO2Max stadie. För då har jag kört ca 3-4veckor med "komigång löpning".
Trodde att kondisen skulle vara riktigt dålig efter all skadetid och rehab under våren. Men den har hittat tillbaka snabbt och som det känns nu så kommer jag va i ruskigt bra form inför hösten.......... :P

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0