Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Verkligen inte.

När jag åkte till Uppsala första gången så hade jag inte jättehöga förväntningar på vad som skulle hända med "allt".

Nu blev det inte alls som jag tänkte mej......

Fyra gånger senare så är jag mkt bättre i ljumsken och troligtvis så är jag "in the clear". Just idag har jag ganska ont i baksidan av låret, men det ska nog va så när man fått 8cm långa nålar inkörda rakt in i benet ;)

Kommer bli en lätt genomblödningsrunda ikväll för att skynda på det hela. Utöver det så blir det ev en lite längre runda på lördagen för att sedan vila helt under söndagen.

Midsommarveckan kommer bli min sista "aeroba medelintensiva" vecka. Efter den veckan så går jag in på intermittent arbete. 3min arbete / 1 min vila x 6-10 reps.

Ska bli gött att få komma igång med lite kortare pass med mer intensitet.

Förövrigt så är min pulsklocka knäpp! Får hålla på att nollställa den hela tiden. Speciellt irriterande var det igår när jag va påväg mot pers på 5km, men då dog klockan........ Blev nog pers iallafall, men jag vet ju inte tiden :P

Ikväll ska jag träna LHC J20 o sen blir det soft. Hoppas jag ska hinna köra lite gym innan jag tar helg ordentligt!

Jo just det ja! Verkar som att jag är på G mot pers i bänken oxå :D (med arslet i asså)...... Kan ju inte stoltsera med mer än 102.5kg just nu. O det är lite klent. Men det är bud på bra bättring nu :)

Till hösten så :)

/S

Kommentarer
Postat av: Har samma skada (som du haft...)

Hej Stefan!

Jag skickade några kommentarer till dig precis då du var nyopererad med lite frågor då jag själv lider av samma skada men har ännu inte opererat mig. Jag kör rehab och har väl gjort små framsteg men nu känns det som att jag inte kommer längre. Dock så vet jag om flera idrottare som opererat sig för denna skada och inte blivit bättre så jag har lite frågor till dig som ni sitter på "facit" i alla fall i ditt fall.



1. Var det värt det att göra operationen? Tycker du skrev något om att den var i onödan?



2. Vilka nerver var de kirurgen skar av, du skulle kolla operationsberättelsen.



3. Vart är det du har haft ont efter operationen, är det adductorerna? Alltså infästningarna inåt benet? Eller är det mer generellt i ljumskområdet.



Jag har ont både mer generellt i ljumskområdet (vilket operationen ska hjälpa mot) och i addukorerna vilket förmodligen beror på snedbelastning för att kroppen försöker kompensera för svagheten i ljumskområdet. Så det enda man kan räkna med att det ska kännas bättre efter operationen är att man inte ska ha samma "tyngdhetskänsla" i ljumskarna men adduktorerna är ju en annan skada.



4. Hjälpte operationen något överhuvudtaget? Alltså som jag skrev ovan, känns iaf ljumskarna lite mer stabila?



5. Har du haft någon dålig sidoeffekt av operationen (förutom tappad träningstid) jag tänker på om nätet irriterar eller nerverna känns jättekonstiga nu eller något annat som du upplevt som jobbigt.



6. JÄTTEKUL att det verkar lösa sig för dig nu, man blir ju väldigt nyfiken över vart den duktiga naprapaten sticker in sina 8 cm:s nålar och hur det går till i detalj? Låter sjukt intressant! Kan du skriva lite mer utförligt om det?



Många frågor till dig men det känns som dumt att inte passa på att fråga, jag har varit lite mer negativ under min rehabilitering mycket beroende på att jag fick väldigt dåligt bemötande i början ingen hade någon aning om vad som var fel så jag hamnade vid sidlinjen utan att ha en aning om vad som behövde göras, denna skada är ju ganska okänd för "vanliga läkare".



Så det har verkligen varit kul att följa din resa tillbaka till mattan! Önskar dig all lycka till!



//GSP

2010-06-19 @ 10:54:39
Postat av: Stefan

Hejsan igen!



Oj det va många frågor. Svarar lite rakt av såhär :)

1. Nej. I efterhand har det visat sig att det inte blev speciellt mkt bättre av enbart operationen.

2. Det står inte i operationsberättelsen vilka nerver som han skar av.

3. Den här är svår. Men mest har jag känt av smärta när jag pressat ihop benen. Och då har jag kunnat härleda smärtan till själva pubisbenet. Det har varit ganska tydligt därifrån.

4. Nej får jag nog säga. Iom den tappade träningstiden så känns det inte alls stabilare. Däremot så känner jag mej väldigt stabil o stark i bålen! Eftersom väldigt mkt rehab har riktats mot den!

5. Ibland så sticker det lite i ärret. Men utöver det så känner jag inte av nått alls!

6. Asså det ÄR sjukt intressant! När jag kom till Mårten Prosell första gången så trodde jag nog inte att det va så mkt att hänga i julgranen. Men efter första behandlingen, o några dagar efter så kände jag mej bättre än vad jag gjort av 2-3månaders inaktivitet. Svårt att beskriva ordentligt vad han gjort. Eller vad som händer av att han sticker med sina nålar. Det håller på att forskas om detta.

Men det är deffenitivt den behandling som gjort mej bättre.



Givetvis ska du passa på. Är det nått mer så fråga på bara. Jag hade ingen att fråga o det hade jag gärna haft såhär i efterhand.

Kanske lite opersonligt svar att bara spalta upp det sådär, men jag va rädd att glömma nått!



O tack för uppmuntran :D



Lycka till!

/Stefan

2010-06-28 @ 14:05:35
URL: http://ztefanjohanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0