And the tape runs out....

Så skrev Jalle Sjöberg när han bestämde sig för att sluta blogga. Han slet ju av sin hamstrings under en match i Tyskland förra året. O rehabben har tydligen gått väldigt tungt..... Hoppas han kommer tillbaka!

Nu ska jag inte sluta blogga! Verkligen inte! Tycker det är ganska kul att få spotta ur mej saker om dittan o dattan.....

Sen är det ganska  roligt att kolla tillbaka på tidigare inlägg!

Under skadetiden/rehabtiden så har en del ganska konstiga intressen väckts. Iallafall för mej.

Bakningen var den första. Det är fan kul att hålla på o fixa o baka..... Synd bara att det som är roligt att baka o är gott oftast (alltid) är så jävla onyttigt :P

Nu kommer nästa intresse.... O håll i er... trädgårsodling.... Mm jag vet..... Jävligt lustigt!

Har fått för mej att jag ska odla en massa saker på verandan och på skogvik i sommar.

Just nu ser listan ut som följer:
Tomater
Gräslök
Dill
Broccoli
Schalottenlök
Slang gurka
Djungel gurka
Sockerärtor
jordgubbar (såklart)
Hallon (ev)
Vatten melon
Passionsfrukt
Citron (har redan 4 plantor som är typ 35cm höga, men ska köpa ett lite mer färdigt träd)

Sådär ja, så ser listan ut. Tycker den verkar ganska bra! Det stora målet är att kunna driva upp passionsfrukten o melonen! Det andra tror jag inte är några problem!

Har ju en tendens att gå "all in" på sånna här saker.... Förra året så skulle jag prova att koka lite saft....
Det slutade med att jag o Carro (hon blev så illa tvungen) kokade:
5liter körsbärssaft (15kg bär självplockade)
4liter svartvinbärssaft (10kg bär självplockade)
6 stora burkar rödavinbärs gelé (5kg bär självplockade)
3liter citronsaft (1kg citron) iofs köpta, men målet är att kunna göra på egna citroner om 1-2år :)

Iår är planen att prova att göra:
Inlagd gurka
Svartvinbärsgelé
Körsbärssylt
Hallonsaft

Utöver de "vanliga" sakerna vi gör såklart!

Så kan det gå när man är skadad o inte kan träna som man vill!

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0