ÅHHHH va gött!

Ledig idag! Alltid lika skönt! Vad ska jag hitta på då??

Jo!

Nu vid 11.30 så är det dags att träffa Johan Holmberg på Aktiva Rehab. Får se om det är dags att flytta fram mot ännu mer komplicerade övningar eller om vi ska ligga kvar på samma program. Förra veckan pratade vi om att ev ta in lite jogging under kommade vecka. Vi får se vad vi kommer fram till.

Under veckan så har det flutit på bra, men jag har inte riktigt haft den utvecklingen jag velat. Värken sitter fortfarande i ljumsken o jag vill BLI AV MED DEN!

Har faktiskt haft min första dipp i motivationen denna veckan. Va helt orkeslös nån dag o det kändes riktigt jobbigt o tråkigt att köra igenom alla jävla övningar.....

Men det måste göras, så är det....... Framgången har ett pris..... O jag ska betala det!

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Har Samma skada

La kirurgen in nät på dig? Jäkligt svår skada att reda ut. Låter konstigt att han skar bort två nerver de flesta läkare är 100% emot att skära av nerver pga att de sedan växer ut igen och då kan orsaka stor smärta då man inte riktigt har kontroll över hur de växer. Om du inte hade elitsatsat på din sport hade du kunnat leva ett normalt liv utan att operera dig? Alltså jobba, leka med hundarna kanske vara ute och jogga lite, skotta snö osv.



2010-02-19 @ 13:13:43
Postat av: Stefan

Mm det blev ett nät. O vad jag har läst så skar han av 2 nerver. Men jag kommer inte ihåg va de hette.

Jo det kanske jag hade kunnat, svårt att föreställa mej att inte träna bara :P Men det är klart att det skulle nog kunna gått... Även om jag säkert hade känt av det en del...



2010-02-19 @ 13:48:14
Postat av: Har Samma skada

Ok!

Jag är ganska säker på att det var n.inguinalis och n.genitofemoralis evtuellt n.hypogastricus men inte så troligt när du bara skrev två nerver.



Problemet med denna skada är att den är så svår att diagnostisera och att det finns flera olika sätt att laga den på och alla kirurger tycker typ olika.

Ibland ser man ingenting när man går in och opererar utan bara sätter in ett nät för att stabilisera upp. Det finns ju liksom ingen tydligt bråcksäck som vid ett riktigt ljumskbråck.



Vore intressant att se vad kirurgen som operarde dig skrev i sin operationsberättelse, alltså vad han såg under operationen. Vore ju riktigt skönt om han tex såg en tydlig defekt i fascia transversalis och att nerverna var inklämda för då vet du ju att operationen var rätt att göra då han faktiskt hittade något istället för att det står "hittar ingenting men skär av två nerver och lägger in ett nät".

2010-02-19 @ 16:21:03
Postat av: Stefan

Mm jag kollade lite snabbt häromdagen i några papper.

O vad jag kunde läsa ut av det hela så hade han inte hittat någon bråcksäck. Så skrev han lite om att han la in ett nät för att bakre bukväggen vad lite tunn!?



Men jag kan kolla lite mer exakt om det är intressant.

2010-02-20 @ 21:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0