Jag kan allt!!!

Eller efter idag så kan jag mer iallafall.

Dagen har spenderats på campushallen med en heldags föreläsning om anatomi och träningsfysiologi signerat Fredrik Wandus.

Mina tankar om detta?? Hur bra som helst! Verkligen!

Vanligtvis så brukar det vara lite tungt att sitta en hel dag o bara lyssna. Men hela dagen bara sprang förbi!

Väldigt nyttigt att repetera den anatomidel som vi gick igenom under gymnasiet med min favvolärare Irené.
Det mest intressanta under dagen va träningsfysiologin och framförallt periodiseringen. Det är intressant och det kommer jag garanterat läsa mer om! Det är helt enkelt roligt att kunna mkt om det!

Imorgon är det kondition som det ska pratas om. Tyvärr så missar jag några timmar på morgonen pga att jag måste vara på jobbet en snabbis. Men jag betar av det snabbt o åker till Campushallen för att få mer kött på benen :)

Dagens visdomsord hämtar vi från Alice i underlandet (via Fredrik Wandus).

Alice träffar katten när hon letar efter vägen i skogen.

Alice - Vilken väg ska jag ta katten?
Katten - Det beror på vart du vill komma!?
Alice - Det vet jag inte.
Katten - Då spelar det ingen roll vilken väg du tar...... Om du bara går tillräckligt länge så kommer du fram till slut.

Okej! Vad är nu dethär för flum Stefan?

Jo! Det ska jag säga dej!
Om man inte vet vart man vill komma? Dvs har man inga mål med sin träning eller kanske tom sitt liv.
Så spelar det ju faktiskt ingen roll vilken väg du tar!

Men med en målsättning så kanske du kan välja den väg som passar in på just det du vill uppnå.

Med en aning om (målsättning) vart Alice ville komma hade katten (Fystränare, tränare, människor runt om kring osv) kunnat ge henne guidning på rätt väg, och hon hade kunnat komma fram tidigare än om hon hade irrat runt i skogen utan en aning om vart hon var påväg......

Flum!? Kanske.......

Men det finns en läxa här i allt bokstavsdiarré. Kan nån se den? Jag hoppas det, jag förstod den.... O då borde det ju vara glasklart för er andra :)

Gonatt!

/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0