Starbucks! Gratis internet!

Okej. Då har jag äntligen tagit mej till det starbucks som ligger nära där vi har våran lägenhet.
Här finns det WLAN om man handlar lite äckligt kaffe.....


Första veckan är avklarad. O jag måste säga att jag är ganska nöjd.  Vi har i stort sett bara kört judo.
Nästa vecka ska vi börja med fysbiten oxå. Måste bara säga det att det ända som ni där hemma kan vara avundsjuka på är judon.  Judon är gryyym. Men....
Det är alltid ett men....

Fysträningen är ett skämt! Asså killen har ingen aning om hur man tränar fys bra!

"man måste springa minst en timma annars ger det inget"

Asså när han sa det höll jag o Muffa (den svenska tjejen) på att döö! Skoja han eller? Vi kommer INTE att köra deras jävla skit.
De scheman som jag har med mej från Wandus är riktigt bra! O Muffa får ju sina träningsprogram från Rickard Nilsson på Svenska olympiska kommitén. Så jag "tror" vi klarar oss :P

I fredags så körde vi väldigt mkt newaza. Passade på att spöa croissangerna ur en kille på klubben. Han dödar ju mej i den stående biten men på marken har han inte så mkt på mej. Gött att få ge igen lite.


Vi kör alltid 2.5 timmars träningar på kvällarna och så fysar vi själva på förmiddagarna. Det är tanken iallafall. Sen avslutar vi träningen med att klättra rep. Och det kanske inte låter jättejobbigt....
Repet är 6 meter långt och hänger i taket. Det är ett vanligt linrep som man brukade klättra i på gympan.  10gånger upp och ner är vad som gäller EFTER träningen. Som tur är så behöver man inte köra alla 10 på raken eller bara med armarna och man får hjälpa till med benen, även om man blir retad ;)


Träningarna består av väldigt mkt uchi-komi. Vi kör ca 1 timma varje träning. O det ger redan resultat. Jag har riktat in mej på ett par kast som jag vill jobba med den här hösten. Har bara börjat med ett av kasten. Men jag ska snart lägga till ett till i träningen.

Vi  jobbar oxå med continuing uchi-komi. Som är en variant av uchi-komi . Då arbetar man med olika attacker som inte ska gå in o så avslutar man med ett kast. Lite mindre komplicerat så kan man säga att man gör en setup för en teknik som man vill avsluta med. Mycket bra!
Där har vi fått jobba fram enskilda teknikserier som vi kommer att jobba med under tiden vi är här.

Hitills så har vi ju bott hemma hos tränarens familj. Så det har ju varit lite speciellt, men samtidigt väldigt trevligt. Varje kväll har vi ju ätit middag hela familjen. Maten har lite skiftande kvalité. I torsdags så åt vi pizza till middag,  i fredags så var det makaroner o nån sås..... Muffa o jag vill verkligen flytta så att vi kan börja laga lite ordentlig mat!! Asså vi kommer att bli hur feta som helst här annars!

Frukosten brukar bestå av croissanger o sylt! Juice! Inte direkt vad jag är van vid hemma.
Oftast brukar jag inte längta till att käka havregrynsgröt o 2 kokta ägg men nu så är det första tanken som kommer när man sätter sig vid frukostbordet.  Jag kom inte hit för att komma UR form.
Och eftersom alla vet att jag är en gottegris av rang så måste trenden brytas direkt innan det spårar ur totalt ;)

Ryggen verkar klara sig ganska bra, få lite ont i den när jag kör randori. Så jag har helt enkelt skippat det. Bara kört en del på marken. Bara jag får en ordentlig uppvärmning så funkar det riktigt bra att köra. Men som sagt det är med undantaget att jag inte kan köra randorin.
På mornarna så är jag som en 90åring i ryggen men så fort jag kommit igång så funkar det. Så jag brukar inte dra för stora växlar av hur dagsformen är av hur jag känner mej på morgonen.
Jag vet när jag går o lägger mej att jag kommer vara stel som en pinne när jag vaknar.

Men som Muffa säger "du har ju hur mkt diklofenak med dej som helst o du har inte ens börjat ta dom" hahaha hon är sååå skööön! Men jag ska härda ut dethär! För jag vet att detta kan utvecklas till nått riktigt bra!


Nu ska jag o Muffa in till Montreal o kolla runt lite.
Förresten så kommer det bli väldigt svårt att ställa om sig till Sveriges tid när jag kommer hem. 6 timmar bakåt ligger vi.
Nu är ju klockan 0945 här och de betyder att  klockan redan  är 15.45 i Sverige.


Ok... Dags att dra.

Och verkligen tack för alla glada tillrop! Det betyder mycket för mej att det är många som stöttar mej här borta!

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Fredrik Westlund

Nu felar du på 30 minuter ;) den var kvart över 3 bara :P



Låter i alla fall som du har det trevligt over there :))... ser fram emot lite foton snart!!! Träna hårt och våga gråt Stefan ;)

2008-09-15 @ 15:39:36
URL: http://www.seosverige.se
Postat av: Lars

Om du känner att du saknar oss här hemma så kan du nu spana in vad som händer på träningsbloggen http://oprofessionell.webblogg.se/stenbrott/



Kom-ur-form läger har jag för övrigt varit på hela livet :P

Postat av: Kristina

Uhg!! Starbucks är riktig klass! :) Inte kalla det skit kaffe, utan känn dig first class som kan vara där! =)

Kan du ta med dig en nygjord latte hem till julbordet? :)

2008-09-16 @ 00:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0