Helg!

Lördagar brukar vara ganska lugna. Det ända vi brukar göra då är en koreansk cirkel. En typ av styrkecirkel i högt tempo.
Riktigt skön faktiskt. Efter den så kör vi ca 1 timma individuell träning. Sen är det helg! Lördagen är lite av en ätardag.
Har bestämt att då får jag äta lite vad jag vill, annars skulle jag inte klara att härda ut hela veckorna.

Jag o Muffa har börjat skriva en lista på saker som vi ska ta med oss hem. Tyvärr så är det ända som är med på den godis..... Asså det är helt sjukt vilka olika typer av godis det finns här. Svenskt godis är nyttigt jämfört med detta!

Hursom helst så börjar listan redan springa iväg en aning. Inte bra.

Under veckan som varit så har det varit en del uchi komi. Har ju inte räknat alla men jag vet att i fredags så körde jag 800! som jag räknade iallafall. O trots att jag bara varit här i ganska exakt 2 veckor så har det redan gett resultat.
Ska bli kul att se vad det kan bli av detta.

Nästa vecka ska jag gå på randorin en del oxå. Har ju hållt igen på den för att ryggen inte varit som den ska. Men nu har tränaren tjatat på mej så jäkla mkt att jag tänkte att va fan nu får jag väl prova då! Funkar det inte så fortsätter jag med egenträningen som jag gjort tidigare.

Veckans repträning har gått ganska bra den med. 4 gånger har vi tränat rep i veckan. Inte vad jag lovat men jag tror att det va lagom med tanke på att jag inte brukar klättra i vanliga fall. Valkarna jag har i händerna är som miniatyrer av rocky mountains :P Ett riktigt karlakarl (stavning?) grepp med andra ord!
Tidigare i veckan när vi satt hemma o käkade hos tränarens familj så tog tränaren en -48kg tjejs hand o sa "you have to climb more rope! It looks like your playing the violin". O gissa vad hon fick göra på egenträningen!?
Jo.... Klättra rep.... I en timma :P Inte för att hon klarade så mkt.... men hon fick säkert lite mer "judohänder".

Vädret här är väldigt varierande. Ena dagen så är det snålblåst o kanske 15 grader, o nästa dag så kan det vara 25 grader varmt som vilken sommardag som helst. Det svåra är att man inte vet vad man ska ha på sig..... Shorts? Jeans? Jacka? T-shirt?

Idag så kom döttrarna till vår tränare förbi o ville att vi skulle åka med dom in till Montreal. Trevligt, men! De kommer helt oanmälda o tror att vi inte har nått annat för oss utan sitter i lägenheten o häckar hela dagarna. De kanske är fallet med de två andra tjejerna som jag o Muffa bor med men jag o Muffa brukar ge oss iväg på lite äventyr om dagarna.
Så när döttrarna kom idag så gick fan luften ur mej! Asså jag orkade verkligen inte åka med.
Som tur va så löste det sig efter ca 15minuters gnäll om hur lat jag är o hur gammal jag måste va som inte orkar följa med in till stan......Jaja sa jag....

O när alla hade åkt så kom jag på att det är första gången på 14 dagar som jag är helt ensam! FY FAN VA SKÖNT!

Passar på att slänga in lite bilder från när vi va på utflyckt förra veckan. Bilderna är från den olympiska velodrom arenan i Montreal. Den har byggts om till ett tropiskt zoo som har alla olika typer av klimat. Riktigt kul att se. O framför allt ett bra tillfälle att öva att fota. Fick till några fina bilder tycker jag.


Skön grön bild


Papegojor leker


Lönnlövet är ju ändå ganska "Kanada"


Bra djupbild på pippin.... Synd på bakgrunden bara....


Skulle varit lite finare droppar på blomman.


Fin bild att avsluta med.

Det va allt för denna gång.

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0