Framme i Montreal.

Nu har jag varit i montreal ett par dagar. Just nu sa bor vi hos en av tranarna.
Kanns lite som vi tranger oss pa men nu har man vant sig vid det o det ar riktigt skont att ha ett bra stalle att bo pa.

Familjen har en golder retriver som kommer ner i kallaren o vacker mej pa mornarna..... Saga vad man vill om det men jag som aldrig haft hund tidigare tycker det ar lite mysigt :)

Annars sa hade ju resan sina ups and downs :P
Det borjade med att jag missade flyget i Zurich, fick da aka tillbaka till Paris for att darifran aka till Montreal.
Sa bara dar blev jag typ 5-6 timmar sen. Nar jag val var framme sa hade givetvis inte mitt bagage kommit fram....
Sa det va bara att aka tomhant fran flygplatsen. Nar vi sedan skulle hitta var bil pa den ENORMA parkeringsplatsen utanfor
(De hade ordnat skjuts at mej, gissa vad han hette. Jean-Pierre givetvis). Vi trodde att bilen var stulen for JP var hetl saker pa att han parkerat den vid nummer 63.... Vi letade i mer an en timma. Tills vi fick tag pa en vakt som skjutsade omkring oss. Klockan va typ 23.30 nar vi hittade bilen pa en annan parkeringsplats vid nummer 103!
Nu var jag ganska trott, sa det var valdigt skont att komma till sangen o sova....
Jag sov tills klockan 13 nasta dag... Tror det kommer ta ett tag innan man kommer in i tiden battre....

Har tagit en del bilder nu men jag maste vanta lite med att lagga upp dom for jag behover koppla upp min egen dator mot internet. O da ar det Starbucks som galler....

Overlag sa ar det forsta intrycket mycket bra! Igar var det kanon vader, ca 27grader... Men idag sa regnar det...
Dessutom ar jag glad att jag tog med vinterjackan. De sa namligen att de fick 4 METER!!!! sno forra aret! De hade gravt en tunnel till ytterdorren! hehe tyckte det lat roligt :)

Vad galler ryggen sa ar den inte kanon! Jag har kanningar efter passet igar. Stel som satan och jag maste nog vila idag. Jag har inte akt over atlanten for att inte kunna trana ordentligt.......

Fraga garna om det ar natt ni undrar over.....

Stefan

Kommentarer
Postat av: Fredrik Westlund

Då får vi se värsta snögubben från din sida så småningom då :).... Ha nu så kul där borta!

2008-09-09 @ 18:51:03
URL: http://www.seosverige.se
Postat av: Sara

Nu har det gått alldeles för lång tid utan bloggande :) Hur är träningen? Mycket folk? Har du sett OS-guldmedaljören? Är det några coola, asbra brudar med? Känns det som rätt beslut du tog? Hur mår ryggen?

Kramis :)

2008-09-11 @ 08:37:27
URL: http://jutsusara.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej!

Det låter som det varit en "rolig" resa ner. Härligt att du får känna på hur det är att ha en hund. Tänker på dig.

Ha de bra!

Kram chefen.

2008-09-13 @ 14:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0