Det va som attans!

Det blir helg i Kanada oxå!
Den här vecka har gått så väldigt fort. Tror själv att det är ett tecken på att man kommit in i lunken nu. Skönt!
Börjar faktiskt vänja mej vid den här lägenheten. Första natten va förjävlig rent ut sagt! Låg vaken o hörde ALLT! Vartända litet ljud hörde jag! Det gjordes inte bättre av att vi har en väldigt trafikerad gata utanför fönstret......

Området känns ganska säkert men det är nog ingen idé att utmana ödet gissar jag. Härom dagen så va jag tvungen att gå på muggen vid 01 och kikade ut genom fönstret o såg 4! polisbilar utanför vårt hus..... Hoppsan Kerstin!
Dock tror jag inte att det va nått som hade hänt mer än att det va dags för fika :P

Igår var vi och käkade hos en av killarna på klubben. Och det är inte ofta jag säger det så håll i er nu, men det va nog första gången på riktigt länge som jag känt mej vuxen. WOW. Killen är 17 bast o hans rum va som att kliva in i Berts dagböcker med hockeykillar på väggen o planscher på brudar..... Kände mej gammal! Eller iallafall äldre än honom.
Det roliga är att sådär såg mitt rum ut hemma på munkhagsgatan och det var inte alls så länge sen som det känns som! Skön kille dock! Alexi! O väldigt bra på judo!  17år o 5a på kanadensiska senior mästerskapen i -73! Bra där!

Träningen denna veckan har gått bra. Jag har kommit igång med den stående randorin och ryggen har mäktat med det bra. Mycket ingångsträning har det blivit och på slutet av veckan så började jag med ett nytt kast. Uppe i 2 nu för er som håller räkningen ;) Känns som en bra idé att ge några få kast mer tid än att satsa på för många saker samtidigt. Än så länge verkar det funka bra. Givetvis är det ju skönt att ha något att byta av med när man gjort 6-700 uchi komi av ett kast :P Det svåra är dock inte att köra uchi komi utan att få till det i randorin. Men det kommer!!!!

Idag är jag ensam hemma i några timmar igen! Hur skönt som helst! Men konstigt nog så blir det ensamt efter ett tag.

Senare idag så ska vi ev åka in till Montreal o kolla på nån botaniskträdgård. Kanske inte den perfekta "Stefan utflykten" men kul att få se lite och att få öva med kameran!

Nästa vecka är det tävling. En stor tävling här i Kanada med många andra länder på plats. Jag ska dock inte vara med. Men helgen efter är det judodebut för mej. Iallafall i Kanada. Då är det tävling nummer 2 för oss här :) Ska bli kul att köra!

Nu kom tjejerna hem så nu är det slut på lugnet här hemma :P

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0