Tredje veckan har börjat!

Idag är det min älskade Carolines födelsedag :) Grattis älskling! Saknar dej massor o tänker på dej hela dagarna!
Ska bli jätteroligt att få se dej snart igen!

Igår så drog ännu en vecka igång. Vanlig träning med ca 45min uchikomi följt av 15 min uchikomi på marken.
Avslutning med lite randori i ca 15min.

För min egen del så var det första stående sparringen på säkert 1.5 månad. O jag måste säga att det kändes ganska bra. Inte på nått sätt perfekt. Verkligen inte.

Men när vi körde så kände jag lägena hela tiden men höll igen för att jag va lite osäker på ryggen. Låter konstigt kanske?
Egentligen är det inte det, jag vill inte åka hem härifrån med en skada! Därför så ska herr Johansson börja lugnt o trappa upp det mer o mer. Det har Lena lärt mej :)

Efter snart 2 veckors arbete på ett kast så ska jag för omväxlingens skull lägga till ett kast till för att ha lite annat att tänka på när man kör fast. För det gör man! Det är verkligen detaljer som gör ett helt kast, och att hålla alla dessa nya detaljer i huvudet på en gång är fan svårt (rent ut sagt) !
Så för att vila mitt lilla huvud (eller för att få mer att tänka på) så är det nu två kast jag nöter på! Det om det!

Igår så va jag o Muffa ute o turistade igen. Vi tog oss in till Montreal och ner til gamla stan. Därifrån så åkte vi en rundtur med båt, typ som paddan i GBG. Trevligt....
Snart har vi dock gjort allt turistande som man kan göra här i Montreal! Dessutom så är det verkligen inte bra för min plånbok.....

Maken till rastlöshet för man oxå leta efter! Muffa är verkligen......Driftig kan vi kalla det :) Men det är bra! Hade jag varit ensam här så hade jag efter tre och en halv månad inte sett nått av staden! Bra där Muffa!


Gågatan ner mot hamnen..... Muffa leder vägen....


Men stannar till när hon ser detta :P


Nere från hamnen.


Taget från båten.


Många broar här....


En till.


Sen kikade vi på lite souvenirer..... i skiftande kvalité o relevans...


Som den kanadensiska noshörningen..... Tydligen väldigt vanlig i Quebec!


God jul....


Tyckte den va lite cool...


Avslutar med bilden på måsen som jag tog förra veckan. Beskar bilden lite....
Allvarligt talat så är den ju grym! Kolla in stjärtfjädern va perfekt den är!

Okej, då har jag suttit hemma o slöat o bloggat! Jag lovar att jag ska ta lite mer träningsbilder snart.

Idag så är gym klockan 14.45. Sen hem en kortis för att äta o vila. Klockan 19.00 är det judo.
Fråga mej inte varför schemat är såhär. Men jag o Muffa har valt att finna oss i att det är så just nu iallafall!
Verkligen inte optimalt!

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Gubben!! Vilka fina bilder!! Din fiskepolare är djupt imponerad. Skönt att läsa att du har det bra och att träningen flyter på. Längtar tills du kommer hem och vi kan äta lunch i CC! :) Kramar

2008-09-24 @ 22:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0