YES!

Okej! Det är inte riktigt i hamn än! Jag har inte biljetterna i min hand riktigt än. MEN med största sannolikhet så blir det NHL match nu på lördag!!! Fan va coolt!!! Montreal Canadians vs Anaheim Ducks.
Iofs så hade jag gärna sett Detroit, men de är inte här under hösten så det gick i stöpet direkt. Så detta kommer bli mer än nog!
Gratis va det inte! Men så sitter vi på VIP läktaren oxå :) All mat ingår i priset, det ända dåliga är att vi sitter på kortsidan.
Men det skiter jag i för jag ska på NHL match :)

Nu i veckan ska jag skaffa den obligatoriska matchtröjan att ha på mej. Jag ska verkligen gå "all in" här :P 
Vi har träffat en kille som har en affär i ett av de närliggande köpcentren. Det visade sig att han hade en affär där de säljer typ NHL tröjor o andra sportsaker, en fans shop helt enkelt. GÖTT!
Verkar som att jag kommer få en liten Sverigerabatt :) Och det är ju några saker på listan som ska med hem :P

Annars så händer det grejor här. Vår tränare har fått spelet! Har har blivit arg på Muffa för att hon vill träna inne på det nationella träningscentret i Montreal.
När vi kom hit (eller lockades hit rättare sagt) så var det sagt att vi skulle ha minst 5-10pers att träna med. Och då menar jag 5-10 tjejer och lika mkt killar. Så har det inte direkt varit.
Tjejerna är 4 totalt och det är bara 2 som håller bra kvalité, Muffa och Adriana. Och för min egen del så har det faktiskt varit ganska bra. Det innebär dock inte att det är fullt med folk för mej att köra med. Jag har 1 (EN) kille som jag kör med!
Ganska långt ifrån vad han lovade när jag åkte från Sverige. MEN! För mej funkar det ganska bra än så länge.
Min plan när jag kom hit var att köra mkt teknikträning första 2 månaderna och sen gå på mer randori. Så jag har haft väldigt bra utbyte med Alexis (som han heter).
Tyvärr så funkar det inte så bra för Muffa och Adriana dock. De håller ju lite annan nivå i judo mot vad jag gör.
Därför så åkte tjejerna in till Montreal för att träna på centret nu i veckan som var. De sa åt "vår" tränare att de skulle dit ett par dagar under veckan men fick inget svar (på mailen de skickade).

När de sen kom till träningen i lördags så var tränaren galen! Men! (många men nu) han sa inget till Muffa!
Han gick igenom mej istället! Frågade varför hon gjorde såhär mot honom osv osv.....
Jag förklarade för honom att jag inte anser att vi är skyldiga honom nått. Eftersom det är vi som har betalat varenda krona för att komma hit! Vi får ingen som helst ekonomisk hjälp av honom alls (dock så betalar vi inget för träningen. Den avgiften är 100dollar i månaden).

Jag förklarade oxå att vi inte kom hit för att han skulle bli bättre utan att vi kom hit för att VI skulle bli bättre!
Min tanke är givetvis egoistisk, men det tycker jag inte alls är nått konstigt! Jag betalar ju ALLT! (nästan förutom träningen).
Dessutom så känner jag att jag blivit hitlurad för att han ska kunna starta upp sitt "center".
- Vi blev lovade att det skulle finnas ett gym att tillgå på mornarna! Det finns inte! Efter klockan 14.30 kan vi använda det!
- Vi blev lovade att det skulle vara många på träningarna! Det är det inte!
- Vi blev lovade att det skulle finnas möjlighet att bo hos en familj! Det kom ALDRIG på tal!
- Vi blev lovade att åka till det nationella centret! Det har inte hänt på 7 veckor! Och det undviks ständigt att prata om det!

Vi är trötta på att det inget blir som det var lovat att det skulle va!

Hur som helst.

Innan vi avslutade vårt lilla sammanträde så sa han... "Om Muffa vill fortsätta träna här så får hon betala! Annars är hon inte välkommen!"  Sen frågade han vad jag tyckte om att han skulle göra så....
Jag svarade att jag tyckte det va lite drastiskt! Eftersom utan oss så har han inget center och om han kastar ut en person så kanske det inte är helt omöjligt att de andra följer efter denna person till ett annat ställe. Framför allt när vi är välkommna att träna tillsammans med det stora delar av det kanadensiska landslaget.

Tyvärr gick det inte in i hans tröga skalle.

Jag har iallafall bestämt mej. Om han säger att tjejerna inte är välkomna så kommer jag att dra oxå. Då hänger jag på till team Canada o tränar där. Vad gäller boendet så verkar det inte vara någon problem. En av tjejerna på det centret är tillsammans med en svensk kille och Muffa är kompis med båda och de har lovat att hjälpa oss med boendet!
Så det känns tryggt!

Jag förstår om någon som läser detta tycker att jag/vi är själviska! Och säkert har jag glömt nån detalj i texten i min frustration :P Så är det nått som är oklart så fråga! Jag berättar mer än gärna!

För min egen del så är det en vinnarsituation. Oavsett hur detta löser sig så kommer jag få bra träning. Planen var ju som sagt att jag skulle köra teknik första delen av resan och randori den sista delen. Nu kanske det blir lite mer randori!
Men allvarligt talat! Det är inte så dåligt som det låter ;)

Jag återkommer med mer info om hur det går i den här frågan. Imorgon är det ju träning igen och då får vi se vad han säger.... Alltid är det nått nytt.....

Nu ska jag kolla på film!

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår dig Stefan. Man måste ju få ha vissa förväntningar när man betalar så mycket för något och reser runt halva jordklotet. Du är ju där för att få högklassig träning, eller hur?! Kramis

2008-10-21 @ 11:03:36
URL: http://jutsusara.blogg.se/
Postat av: Fredrik Westlund

Fanken vad jag blev fett avis på att du ska se en NHL match ;)

2008-10-21 @ 14:49:13
URL: http://www.frisorguiden.se
Postat av: Flöjten

Kör hårt bro!!! Det kommer ju bli bra i vilket fall! :)

2008-10-21 @ 17:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0