Torsdag kväll. ...

Torsdag kväll. Sitter i sängen/soffan o väntar på att snart packa ihop grejorna o bege mej bort mot skolan där klubben ligger. Denna veckan har jag gått på med randorin en del och inte helt oväntat så har jag fått lite ondare i ryggen.
Måste dock säga att det känns inte alls hopplöst. Snarare tvärt om. Kunnat köra på väldigt bra och med några få restriktioner så kör jag randorin utan problem.
Det svåra är dock kast som t.ex. seoi nage. När man vänder sig in mot motståndaren o lyfter. Då kan jag känna att jag inte riktigt kan "bita" ifrån med ryggmusklaturen. Men jag kör inte seoi nage nått så det är inga problem :)

Igår så kom oxå första islossningen för min egen del. Hade några riktigt bra byten med Alexi. Kände att jag hade bra koll på greppningen samt att jag kunde vara offensiv utan att äventyra min egen position.

SKÖNT!

Idag så har jag o Muffa varit på Walmart. Handlade lite småsaker som vi behöver här i lägenheten. Skönt att komma ut från huset o röra lite på sig om dagarna. Vi struntade nämligen i att åka in till Montreal här om dagen för att det regnade så in i bomben (eller helvete som man kanske säger i folkmun).
Det märks i affärerna att det snart börjar dra ihop sig till thanksgiving o i slutet av oktober halloween :) Och hur märker man det??? JO! Det är godis överallt i affärerna! Och eftersom alla barn går o knackar på i grannskapet så köper man godis i lådor där de är packeterade i singelförpackningar. Det tråkiga för en godis gris som mej är att det är väldigt billigt :P
Givetvis så handlar jag o Muffa på oss godis som vi ska ta med oss hem :)

Måndag till torsdag är det läger inne i Montreal. Det är bara sparring och det kommer vara 2 pass om dagen.

Oftast så är det läger när det har varit en tävling som denna. För min del så kommer det bli bra att köra med några andra än de på klubben. Det kommer vara ett newaza pass samt ett nage waza pass om dagen. Sen är det ju tävling igen helgen som kommer och även läger efter den tävlingen.


Eftersom det är tävling nu i helgen så trodde väl alla här att vi skulle ta det lite lugnare när det började närma sig. Det visade sig att det hade inte tränaren tänkt sig. Utan istället går vi på med mkt randori nu!? Väldigt konstigt.

För min egen del så har jag lovat Muffa att jag inte ska köra någon sparring idag. Bättre att vila INNAN man får ordentligt ont! Eller hur Lena?

Kommer dock vara med på alla andra övningarna. Vi får väl se vad tränaren tycker om det. Han har sina egna uppfattningar om hur man behandlar skador. T.ex. tyckte han att det va bättre att Muffa körde utan tejp på sin fot efter att hon stukat den riktigt ordentligt.

Hans motivering "tejpen kommer hindra din rörlighet".... Ladies and gents! We have a winner!!! Klart den gör det PUCKO! Det ska den göra! Sedan att han frågar mej 2 gånger om dagen hur det är med min rygg är inte alls så störande som det låter..... Det är värre! Jo en sak till! När Muffa stukade sin fot (efter att ha landat snett vid en handvolt på uppvärmningen) så klämde han på foten o sa "jag tror inte att den är bruten"......

Jag kollade snabbt på hans fillingar? Ingen rost i kalsongerna... Tog genast fram mitt kryptonithalsband.... Ingen reaktion.... Nääää ta mej fan! Han är inte stålmannen! Hur i h-lvete kan han se om det inte är en spricka?
Tyvärr är det ingen som vet :P Stålmannen är han dock inte.


Till saken måste jag väl säga att när det kommer till judo så är han riktigt bra! Otroligt bra för att vara exakt! Så där kan man inte slå han på fingrarna! Verkligen inte....


Nehä nu är det dags att packa ihop grejorna o dra bort till dojon.


/Stefan


Kommentarer
Postat av: Lena

Hmmm.... Tur att jag int är där... För då hade det nog int tagit lång tid innan jag rykt ihop med tränaren. I vissa situationer är int finkänslighet my middle name;-P

2008-10-05 @ 18:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0