News News....

Ojdå... Nu händer det grejor...

Idag tog vi oss i kragen o sa vad vi tyckte om träningen. HELVETE asså! Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv!!
Men nu är det över... Nu har vi sagt vad vi ville ha sagt.... Nu är det dags att se framåt.... Nu är det vår tid!

Från o med idag så är vi inte längre medlemmar i Olympic Judoclub (namnet är det flashigaste med hela stället).
Nu är vi istället medlemmar i Shidokan Judoclub.

I vår förra klubb så var vi totalt 3-4 killar på träningen. I vår nya klubb är vi 5 olympier på mattan! Varav 4 är killar!!!

Skillnaden är som ni förstår hårfin......

Det känns som en sten har lyfts från våra axlar. Och idag när vi kom till dojon så vinkade Sensei Nakamura (polkagrisbälte) till sig Muffa o sa att han hade fixat boende. Jaha va snällt sa Muffa men vart är det? Det är hemma hos mej! Jag måste bara fråga min fru först sa han :) hahahahhaha

Givetvis är det många saker som skiljer klubbarna åt. En av de viktigaste o mest framträdande är känslan i gruppen o stämningen i lokalen! Tidigare har den varit ganska tryckt. Inte alls nära till skratt eller ens leenden.
Här är det helt annorlunda! Det finns rum för skratt o folk skojar med varann hela tiden! Precis så som jag vill att det ska va!

En av de roligaste sakerna som hände idag på träningen var när Sasha Memehdovic (-66kg Olympier) började moppsa upp sig mot Nicolas Gill (tidigare -90 o -100 OS silver 2000 samt OS brons 1992 o lite VM medaljer) när vi körde ne-waza. Plötsligt i dojon hördes högt "Who´s your daddy Sasha? Who´s your daddy?" och när sedan Sasha klappade av
"Everybody! Look!!!" Sen ställde sig Nicolas upp puttade ner Sasha o sa "Get away from here" :)
Allt med en såndär skön känsla i luften :) Alla skrattade :) Riktigt roligt!!!
Han är hur skön som helst!!!! Sen att han ser ut som en stor seriefigur gör inte saken sämre :)

Fan va skönt att det löste sig till det bättre. Dessvärre så tror jag inte att vår tidigare tränare är allt för nöjd.
Men! Man kan inte vara kompis med alla! Och som vi sa till honom idag "Vi måste se efter våra egna intressen, särskilt när det är vi själva som betalar för dem!". Då blev det tyst!

Idag så har jag o Muffa hämtat våra NHL-biljetter! Asså det är helt sjukt vad jag ser fram mot det! Killen vi köpte biljetterna av kan vara en av de snällaste killarna jag mött i mitt liv. En sann idrottsälskare.
Han hade 2 säsongskort till Bell Center (Montreals hemmaarena). Vardera kostar de 13800 dollar! Sen sålde han de matcher som han inte hann gå på själv bara så att folk skulle kunna få chansen att njuta av platserna och att de inte stod tomma. Otroligt snäll kille! Givetvis så tjänar han ju pengar på biljetterna! Men för min egen del så är det värt vartända öre!

Nu ska jag ta o nanna! Imorgon ska jag testa axeln :) O jag tror att det kommer gå bra! Sen så kommer jag vänta på ett MMS från Sara oxå!

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Fredrik Westlund

Härligt att allt löst sig med skratt och träning :) Får man fråga vad du gav för biljetterna? Hoppas på lite bilder från matchen ;) Du som har ny kamera (lite dåligt med foton på bloggen) och allt :P

2008-10-22 @ 08:52:13
URL: http://www.frisorguiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0