Måndag 6/7

Denna vecka så är det läger för oss. Det betyder träning i Montreal på samma arena som tävlingen. Kommer nog bli ganska mkt folk som det ser ut. För min egen del så hoppas jag att jag får köra med några bra! Så att det inte blir så att de tycker jag är för dålig o så får jag inte köra nått :P Muffa har sagt att det kan bli så ibland.
Idag så är det ju bara träning på kvällen. På tisdag och onsdag så är det träning på morgonen oxå.
Förmiddagarna är det ne-waza och på kvällarna är det stående tachi-waza.

Muffa åkte o röntgade sin onda fot igår. Och mkt riktigt så visade det sig att foten var bruten. Dock bara en spricka. Läkaren bedömde att hon inte behövde ha gips då det har gått 4 veckor sen det hände o allt ligger på plats.
Tränarens kommentar blev "jaha". Han är en riktig pajas asså. Tur att han kan judo :P
Muffa får vila 3 dagar helt från träningen och sen kanske hon kan vara med o tävla nästa helg. Vi får se :)

Hade tänkt att jag skulle ta med kameran till träningen idag. Men jag tror att jag skiter i det. Vill inte att det ska hända nått med den eller att den blir stulen. Tror att jag tar med den imorgon, för då kan jag hålla lite bättre koll på den.

Känner att denna veckans träningsläger kommer bli väldigt mental för mej. Kommer ju med största sannolikhet få en hel del stryk..... Men det gäller att låta det rinna av och ta med sig det som går bra.

Det som är dåligt med dessa tävlingar o läger (kanske inte lägrena) är att träningen blir väldigt upphuggen.
Känner att jag inte alls får den kontinuiteten som jag vill ha i träningen. Så jag är lite skeptisk till dessa tävlingar om jag ska vara ärlig. Jag säger inte att tävlingarna är dåliga. Utan mer att träningen blir i stortsett obefintlig dagarna innan tävlingen och det var inte det jag kom hit för! Jaja nu är det bara att gilla läget.
Dock så var de flesta från vår klubb illa ute på marken. Vilket betyder att det kommer bli mkt markarbete nästa vecka.
Och i sanningens namn så är det kanske inte direkt vad jag behöver....

Nu ska jag packa grejorna..

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0