Tillbaka i "vardagen"

Först o främst... JA! Jag var helt fel ute när det gällde VM. Jag va helt säker på att det skulle vara i helgen,
men som min reporter Sara så snällt påpekade så är det i helgen som kommer.... Jaja, spännande är det iallafall!

Ok..


4 dagar i New York. Kort o gott skulle man kunna säga att NY är hur coolt som helst.
Överallt så känner man igen sig på nått konstigt sätt! Tills man kommer på att det va ju i den filmen de va här osv..
Efter dessa dagar så känner jag verkligen att jag o Caroline gjort NY ordentligt.  Vi gick säkert mer än en mil varje dag. Inte speciellt bra för våra ryggar! Men vi har fått se väldigt mkt av staden :)


Vårat hotell låg på gränsen mellan Little Italy och Chinatown. Så utbudet av mat var bra! Sen så behövde vi bara
gå nått kvarter bort för att komma till Soho o väldigt mkt bra shopping! Där gick vi en hel del.
Och som vanligt när jag säger att jag inte ska köpa nått o Carro säger att hon ska, så blir det jag som handlar mest!
Iofs är jag jäkligt nöjd med grejorna, t.ex. 3 par levi´s jeans för 140dollar! Det hade gått att hitta billigare men jag är nöjd! Sen så blev det bland annat en riktigt skön CK "kofta"....typ...Knappar o grejor på....

På fredagen så gick vi neråt på broadway o genom finansdisriktet med bla Wall street. Sedan tog vi färjan förbi frihetsgudinnan. Vi var även förbi ground zero där WTC låg tidigare. Kändes konstigt att vara där.... När jag tittade mej omkring så kände jag vilken panik som det måste ha varit när planen flög in i husen. O när dammet la sig tjockt över manhattan! Alla brandmän o ambulanskillar/tjejer som arbetade med olyckan...... Måste varit hemskt! Samtidigt kan jag inte låta bli att känna att jag hade velat va där o arbetat! Räddat människor, hjälpt människor... Bästa hade dock varit att det aldrig hänt. Lite filosoferande där....

På lördagen gick vi uppåt på broadway o kikade runt. Kollade in times square o madison square garden. Vi hann med att
kika in 5th avenue o bland annat Trump Tower som är en imponerande byggnad. Dock kanske inte lika imponerande som mannen som äger den.

Givetvis gick vi oxå förbi Playboy högkvarteret. Jag passade på att lämna över en blomma från CMS-Crew.
Därefter var det drinkar o ett litet inofficiellt tal. Mycket uppskattat. Sen gick jag o Hugh igenom lite bilder
och inte helt oväntat va han mäkta impregnerad av mitt tränade öga. Han hälsade så gott till alla i CMS-Crew
styrelsen och hoppades att vårt samarbete skulle fortsätta. Jag påpekade att vi har ett MYCKET rutinerat stall i den
yttersta toppen av styrelsen o att vi gärna hjälper Playboy koncernen med vår kompetens!

Jag o Carro höll ögonen öppna efter en massa kändisar men det va ganska snålt... Tills vi utanför vårt hotell i Chinatown
mötte Moby på gatan. Jag är ju känd för mina "fame-spottar" ögon och denna lilla filluren kunde inte smita under min
radar ;) Han såg väldigt snäll o försynt ut men feg som jag är vågade jag inte hälsa :P


En sak som slog mej var att det va så otroligt mkt svenskar överallt. Vart vi än gick så mötte vi o hörde svenskar....
Jo! Vi såg en till kändis! Heidi från Big brother mötte vi oxå! Här jobbade mina hökögon för fullt ska ni veta,
till och med min sambo blev imponerad här :P och det har inte hänt sen jag såg Björn ulveaus i Sthlm för nått år sen.

Jaja anyway...


Mkt Svenskar var det! O en annan sak som slog mej var att New York-borna är väldigt trevliga! Jag hade hört tvärtom!
Men det var verkligen över förväntan! Folk frågade om man behövde hjälp att hitta o vart man var ifrån osv osv...
Det va nästan att man försökte se upptagen ut så att ingen kom fram o pratade, svensk som man är :P


På hemvägen gick det väldigt smidigt och det ända som egentligen var lite störande visade sig vara "förhören"
som man måste genomgå vid gränsen. Här trodde jag att USA skulle vara värst!
Men Kanada skulle komma att ta den titeln när jag skulle "hem" igen till Montreal.
En massa frågor om både det ena o det andra o varför o hur o jag vet inte vad! Det kändes som att man var tvungen att
svara inom ett visst tidsintervall annars blev de misstänksamma! O då fick man ÄNNU fler frågor om saker man inte
visste nått om.... Det va helt enkelt bara att svara snabbt o framför allt KORT :P


Jag hann fota ganska mkt under helgen. Så jag slänger in lite bilder från min kamera :)
Tyckte att det va några som blev ganska bra faktiskt. Funderar på att skriva ut en del o kanske rama in.....

Jaja enjoy :)

En liten taxibil, fanns många av dom....


Skön svartvit bild.... Lite puls i den med bilarna.


Typisk New York bild.....


Va en sväng på naturhistoriska museét oxå. T-rex har vi här :)


Näsapan... Fint djur....


Museét hade även ställt ut en av Johan Jorups lerfigurer från lågstadiet......


En bänk i central park...


Ett valv i central park


Playboy högkvarteret.


Rockefeller center

Nu tar mitt internet slut om nån minut så jag slutar här :)

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Fredrik W

Härliga bilder Stefan! :) Ha det gott, så ska jag ha det till helgen på VM ;)

2008-11-25 @ 11:28:30
URL: http://www.seosverige.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0