O så va den framme igen då....

Oturen... Min gamla följeslagare.....

Jag kom tillbaka till Montreal på söndagskvällen. Jag valde att vila på måndagen för att jag kände mej trött efter 8 timmars sittande på en buss.
På tisdagen så körde jag gym på morgonen och på kvällen va det dags för judo.

Allt gick fint o jag körde på bra. Många bra byten med många bra killar! O faktiskt ett byte med en tjej som är så grymt jävla stark!!!

Nånstans bland dessa byten så gjorde jag mej illa. När jag kom hem så kände jag att jag hade svårt att komma upp ur sängen o jag hade ont i nedre delen av magen. Kändes nästan exakt som när jag hade stressfrakturen för nått år sedan. Lite panik o sen gick jag o la mej.....

Dagen efter va det sämsta dagen jag haft i Montreal! Jag va riktigt nere o kände inte för nått! Muffa försökte pigga upp mej med lite bio o det blev väl lite bättre av det :)

Idag när jag vakna kände jag som tur va att det va redan lite lite lite lite bättre! Och nu har jag varit hos sjukgymnasten på klubben. Hon sa att jag måste vila fram tills tisdag o sen får vi se hur det artar sig.
Jag frågade hur lång tid det kan ta innan det lägger sig ordentligt. O hon svarade att det kan ta veckor!
Inte vad jag ville höra med tanke på att jag bara har 3 veckor kvar här!
Men nu får jag göra det bästa av situationen. Det får bli en del gym och cykling framöver o så hoppas jag att det snabbt blir bättre.

Iallafall så trodde sjukgymnasten att jag hade fått en bristning i magmuskeln.
Tidigare under dagen så pratade jag med Lena, o hon trodde på det eller att det kanske va de korta adduktorerna.
Jag ska iallafall ta det lugnt i några dagar nu. Käka lite tabletter så att jag kan sova nått......

Imorgon är det ju fredag, så jag missar den träningen. Men under helgen så missar jag inte nått, vilket känns skönt.

Nu ska jag hem o slicka såren :)

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Fredrik Westlund

Stefan...följ VM här http://www.ju-jutsu.tv/... om du inte redan visste det!

2008-11-28 @ 10:07:17
URL: http://www.seosverige.se
Postat av: Paul

Fan vad surt med skadan Stefan. Skipa gymandet helt o kör bara kampsport, het tips. Du är stark nog. Blir bara mindre vila och det gör att du stressar musklerna i onödan. Men va fan det vet du ju själv bäst. Hoppas bara att det inte blir som förra gången. Mvh din vän Paul

2008-11-29 @ 21:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0