New York, New York....

Sådär ja...

Då sitter man här på starbucks (inte helt oväntat), o käkar frukost. Resan gick bra men det är inte jättekul att
åka nattbuss. Framför allt inte när man läst tidigare under sommaren att nån galen kanadick skar huvudet av nån på
en greyhoundbuss.

Iallafall så är jag framme nu.

Nu ska jag försöka hitta till hotellet o checka in. Sen ska jag ge mej ut på lite upptäcksfärd.

Ska dra mej mot ground zero (carro har varit där tidigare) och sen ska jag mot american sportmuseéum, gissar att carro inte har varit där tidigare eller att hon vill dit överhuvudtaget :P hahahah

I min väska som jag hade med mej från Montreal så har jag i princip BARA godis. Känns lite smått onödigt att kånka
runt på det just nu. Men jag vet att det kommer vara värt det när jag kommer hem igen, men just nu undrar jag vad
fan jag håller på med :P


Caroline landar med flyget runt kl 16 ikväll och sen tar det säkert en timma eller mer att ta sig ifrån flygplatsen.
Iofs så har hon inte nått bagage att checka ut så det kanske går lite fortare. Sen så vet man ju inte hur lång tid
det tar att hitta fram till hotellet.


Jag har iallafall en del timmar att bränna nu.
Dagordningen ser ut som följer..
1. Äta klart min frukost, som för dagen består av kalkonmacka med tomat och varm choklad! (Det är kallt ute!)
2. Hitta hotellet
3. Ground Zero
4. American Museéum of sports
5. Naturhistoriska museét (va en kille på bussen som sa att det va grymt)
6. Sen har jag ingen aning, får se vad jag känner för :) Kanske madison square garden. Måste ju finnas nån fanshop där.

Troligtvis så kommer det bli en hel del matstopp påvägen.


Nu helgen är det ju VM i ju-jutsu. Känns lite konstigt att man inte är där.
Samtidigt så sitter jag ju inte direkt i sjön, hoppas verkligen att det går bra för alla där hemma!
Jag har ska skaffa fram nån som kan vara min egen live reporter under helgen.... Lutar åt att jag ska tvinga Sara :)
Om hon inte är arg på mej ;) hehe

Sådär ja, nu har jag hittat hotellet. Samtidigt har jag kommit fram till att jag INTE orkar gå dit! Så jag tar taxi!

Nu har mina 2 starbuckstimmar gått så det är la bara att pysa ut i kylan.

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas ni får det kul in the big apple! Självklart ska jag rapportera live från VM! Kram

2008-11-21 @ 09:27:30
URL: http://jutsusara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0