Morgonträning

Varje tisdag o torsdag så är det träning kl 10 till 11. Tanken är det bara ska vara teknisk träning. O oftast har det varit så.
Ända gången hittills som det inte varit så var i tisdags då vi körde 1 timma kast!!!! 30 sekunder aktiv 30 sekunder vila!

Idag va vill ingen köra det igen :P så då blev det teknikträning. O det va otroligt bra träning.

Körde mkt fullföljande av kast idag, det mesta på crashmatta. Vi började med Seoi nage, Morote seoi nage, sume gashi och kata guruma. 10 kast på varje o allt i rörelse. Tränarna går in o rättar när de ser att det behövs.... Ibland är det så små saker som gör så otrolig skillnad! Sen så är det väldigt viktigt att uke (den man kastar) är loose o avslappnad! Allt ska ju utföras så perfekt som möjligt o det går inte om uke spänner sig. Jag körde mina kast med en VM 5:a och en riktigt duktig 81kg kille. Så jag hade det bra :)

Efter detta så var det kast i alla riktningar på crashmatta, dvs 8 riktningar = 80 kast!

Känslan nu är att det är skönt att det är över :) O jag är så jäkla nöjd över att vi tränar där vi gör! Känns otroligt bra!
Mkt användade av ordet otroligt nu, men det beskriver träningen bra!

Nu så är det powernap på schemat och sen är det träning igen vid 19.30. Troligtvis mest randori idag.
Och sen är det FREDAG! Fan va gött!

/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0