Jag suger på att blogga just nu...

Då va det dags igen. Ledsen för att bloggandet inte varit på topp sista tiden, men vi har det lite svårt med att hitta
internetuppkoppling. Vi har använt den som finns i det köpcentret vi bor vid men nu verkar det som att de spärrat den
de jävlarna :P

O det betyder att jag måste ta med mej datorn in till stan o starbucks, vilket gör det hela lite mer omständigt.


Först o främst. Grattis på födelsedagen mamma :) o grattis på farsdag pappa :) Hoppas ni hade det bra!
Saknar er väldigt mkt o ser fram emot att komma hem igen. Även om jag trivs väldigt bra nu efter klubb bytet så är
ändå Sverige och Linköping hemma för mej! Men det är inte långt kvar nu! Så jag kämpar på!


Vad gäller bilder från träningen så är det lite svårt att fixa det eftersom vi inte tränat där så länge än.
Känns lite sisådär att dyka upp med kameran i högsta hugg då. Men jag lovar att det kommer dyka upp lite obligatoriska
gruppbilder och osv :) Riktigt roligt att fota med nya kameran, men det är mkt att lära sig.
Börjar komma lite underfull med den nu. Men jag behöver mer träning på att fota kampsport. Det går ju så jäkla fort :P

Träningen tuffar på i veckorna. Nu när jag skriver denna bloggen så är det torsdag o jag har kört 5 judo träningar
(7.5 timmar) samt 2 gympass (2.5 timmar) så det blir ju en del träning.
Igår på kvällen körde vi 7st x 5 minuter stående byten.
Känner att jag börjar komma iform ordentligt nu, tidigare så fick jag tagga ner lite för att inte bli en (ännu mer)
kastdocka. Blir inte lika mkt kastad nu heller, men det kan va för att folk är snällare eller att jag står emot bättre
i greppningen. Förhoppningsvis så har jag blivit lite bättre :P

Dock är jag inte riktigt van vid att köra uppvärmningsbyten mitt i träningen. En kille från Slovenien som va på OS i Aten,
kom lite sent o Gill sa till mej att han behövde värma upp, sen sa han till mej "kör inte så hårt nu, han är inte varm"
o blinkade till mej :P Klemen Ferjan heter killen. O varm eller inte, så körde han skiten ur mej!


Imorse så var det 1 timma teknikträning och senare idag så är det 2 timmar judo på kvällen. De flesta ska iväg o tävla
i helgen så det kommer nog bli en del randori men oxå lite mer tekniskt. Vi avslutar ALLTID med minst 4-5x 5minuters
byten. Nu inför tävlingen är det ganska mkt crashmatta träning och snabba uchi komi.

Det var lite mindre folk än vanligt på träningen redan igår så ev kanske att det är något sämre ikväll oxå.
På fredag så kommer det säkert vara väldigt lugnt, med tanke på att de flesta åker tidigt på lördag.

Igår kom Muffas mamma o syster på besök. Det är lite av en blixtvisit för de åker hem redan på måndag. Muffas
syster ska vara med på tävlingen i helgen så det är lite nytta kombinerat med nöje. För min egen del så kommer helgen
bestå av nya Bond filmen samt lite välbehövlig vila. Jag kommer inte att åka med till tävlingen, det är i ärlighetens
namn ingen idé för mej att vara med. Motståndet är stenhårt.... De flesta av de allra bästa kommer från klubben vi
tränar på o jag får ju ordentligt med stryk redan där. Känns lite onödigt att betala för hotell o anmälningsavgift bara
för att få spö av samma killar men i en annan stad..... Nej tack...

Jag sparar mina pengar o åker till New York helgen efter! Jag o Carro ska äntligen få träffas en snabbhelg.
Det är mer än 3 månader sedan vi sågs och det ska bli så skönt att få se henne igen! Jag har saknat henne (dej) jättemkt!!
Och New York ska verkligen bli kul att se, framför allt eftersom det säkert är ganska julskyltat där redan. Ska oxå
bli roligt att få handla lite presenter o lite nya kläder. Det va ju ett tag sen om vi säger så.....
O med tanke på alla sponsorpengar jag drar in varje år så är det ju bara att handla på...... NOT!
Hur som helst ska det bli väldigt roligt att få uppleva New York med Caroline :)


Nu dör snart batteriet i min stenåldersdator (som kanske har gjort sitt efter denna resan!??).
Bäst att packa ihop...

Jag lovar att jag ska lägga upp lite bilder inom en snar framtid! Mer specifik än så kan jag inte vara :P
 
Roligt att läsa att världens bästa Sara Svensson börjar visa sitt rätta jag igen :)

Kram på er....

/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0