Men det va la själva fan!!!!!!

Jaha.
Då var den vårsäsongen över.

Sammanfattningsvis så måste jag säga att det har varit en väldigt intensiv säsong. Många helger borta o många resdagar. Hårda träningsläger och hårda tävlingar. Botten-napp och kanon insatser. Bra beslut, dåliga beslut!

Tänkte att jag kör en liten genomgång av säsongen lägre ner här. Jag ska bara berätta lite om EM först.

Mitt EM började ju i torsdags när jag åkte upp till Sthlm för att kunna komma igång och basta tidigt på fredagen.
Allt funka kanon, mycket tack vara Robin! The turning thorso :) Han hämtade mej o hjälpte mej att komma igång med bastningen. 1 timma senare var det dags att åka iväg mot arlanda. Va helt slut i bollen. Så slut så att jag givetvis glömde min mobiltelefon. FAN! Men jag hoppas att världens snällaste Tulle har skickat den åt mej :)
Kom fram till Antwerpen efter lite flyg o lite tåg. Vägde in perfekt på 76.95! Kanon! Bra bantat måste jag säga!

Sen så fick jag min dräkt! Med en stor fin SWE lapp på ryggen! Coolt! Där satt den som Martin sa :)

Över till tävlingen!

Kände mej bra i kroppen. Hade en bra uppvärmning. Kom igång bra.
Första matchen mot Spanien. Garcia. Han gick match om bronset mot Johan Ingholt sist. Fick bra matchtips från Martin innan jag gick upp på mattan. Men jag kände mej jäkligt nervös. Kändes som att jag inte ville göra bort mej.....
Tajt match. Högt tempo. Han kastar mej 2 ggr. O jag får inte nått uträttat på marken. Har en riktigt fin kick i huvudet på han. Förlorar dock matchen med 9-11 efter en sen ippon från Garcia.


Kändes jävligt surt att inte kunna dra det längsta strået här.


Lång vila nu o väntan på återkval. Till slut så blev det Kazakstan som jag fick möta.


Fick inte igång hungern här. Kom inte igång alls kändes det som. Jag skulle inte säga att jag kände mej mätt. Men jag kände att lite av musten gick ur. Trots att jag inte alls presterar bra så vinner han bara med 2 poäng.


Problemet för mej är att jag inte har rutinen att vinna täta matcher. Jag behöver få upp tron på min egna kapacitet för att ta de här matcherna som står o väger.

Efter denna matchen så var jag ute ur turneringen.


Kort om de andra bara.


Ville: Gör en kanon turnering. Första matchen lite knackig, men efter det så körde han på grymt! Spöade skiten ur spanjoren i bronsmatchen. En cool sekvens är när spanjoren springer efter Ville o han flyttar sig som en tjurfäktare o spanjoren springer rakt ut i den "mixade zonen" hahahah roligt :)


Jessica: Krånglig första match som hon blir rånad på. Kämpar sig tillbaka o vinner till slut brons. Såg itne så mkt eftersom jag körde själv.


Johan: Här har vi en som vinner de täta matcherna. Vinner 2 o förlorar 2. Stabilt, men jag är säker på att han inte va nöjd.


Robin: Vilken kille! Bäst när det gäller. Semifinalen mot Ukraina va nog bästa matchen jag sett honom köra! Avslutningen va grym. Kickade ukrainaren i huvudet så det small i hela hallen. Sen blev det stopp i finalen mot Parisi. Men Robin är grym.


Jonas: Vann sin första match snyggt. Sedan 2 förluster. Men Big Daddy är med i gamet! Grymt bra flow när han kör sina grejor!


Linda: Äntligen så fick hon ta ett mästerskap. Spöa Annabelle med 9-1 i semi! I finalen så va det inte några större problem att ro hem det mot Kazakstan. Nu är det bara VM kvar! :)


Henke kom tyvärr aldrig till start då han blev sjuk. Ett starkt o modigt val att inte köra. Man har ändå bara en kropp! Och det är din egen! Bra Henke!


Sen så vill jag bara passa på att tacka grabbarna i mitt rum. Johan, Henke o Ville. Tack gubbar! Det va en jäkligt rolig helg!


Dåså.... Då kör vi en liten genomgång av säsongen då.


Nordic: Tung invägning, grymt ringrostig. Carros första tävling på plats..... Och sista ;)
Hamburg: Kasta europamästaren 05 på klockren ippon. Förlorade bronsmatchen med 1 poäng efter att fått en varning med 3 sekunder kvar! FAN
SM: Skön tävling. Åter till toppen. Grym semifinal. Slet sönder byxorna i finalen...... Kul att vara tillbaka :)
Paris: Astung bantning. Fick springa bort vikten då det inte fanns någon bastu.
Effektiv tid jag var ute o sprang = 2 timmar 20min!!!! Helvete! men det gick! Ungefär här börjar jag fatta att jag måste nog banta ner min normalvikt lite :P Åker upp i Eiffeltornet med Robin o pappa Hasse :) Roligt att få se lite mer än arenan. Förlorar första matchen o får inte återkvala pga domarmiss!
European Open Championships: Perfekt invägning!! Nervös som fan! SWE-lapp på ryggen! Härligt att få debutera.

Läger: 1 i Gävle, 3? (tror det va 2) i Nacka, sen har jag för mej att det va ett i Nybro. Men jag kanske blandar ihop det. Sen så kommer det till 3 läger i sommar. Landslagsläger + 2 andra sommarläger.


Matchstatistik: Känner på mej att denhär kanske inte är så ljus :p Men ok.
Totalt antal: 14 matcher
Vunna: 7
Förlorade: 7
Va ju inte någon jättebra statistik. Men bättring kommer.

Länder besökta: Lotta brukar ju ha med detta så jag tänkte att jag tar det oxå..... Även fast jag får skämmas mot henne ;)
-Tyskland
-Frankrike
-Belgien
-Brasilien
Va var det inte fler länder! Kändes som fler innan jag tog med denna punkten :(

Antal resdagar: Hmm detta ska bli intressant. Räknar från 080101 till dagens datum, 080514.
Totalt: 54dagar. Kanske någon dag mer. Men verkligen inte mer än 60dagar. Undrar hur jag står mej mot Lotta :P

Ippon: Kommer ju givetvis inte ihåg alla....Men några har ju satt sig.
Kastet på Sami Lousiff (EM guld 05) va grymt, kicken i huvudet på Garcia oxå!

Årets sänkning (än sålänge): Trodde jag sänkte en tysk i Hamburg. Men på videon är det tveksamt om han går ner för det eller för om han snubblar..... Hårfint :P
Annars så står jag själv för årets sänkning. Simon "slangen" Sköld sänkte mej med en spinkick i magen på ett landslagsläger i Nacka. Helvete va hård den va. Gissar att jag kommer få höra det ett tag ;)

Nu kommer jag inte på fler saker.....

Kanske slänger in lite eftersläntare i nästa blogg!

Sist men verkligen inte minst så vill jag bara säga GRATTIS till Lotta. Hon vann sin första europa tour tävling i helgen. O med 12 slags skillnad! Herregud! Kunde sträckat sista hålet.... Gissar dock på att man inte får sträcka i tävling :P

Ska fixa lite bilder senare oxå.

Haj haj..... val ..... som Henke hade sagt.

/Stefan






Kommentarer
Postat av: Sara

Skickade SMS till dig och trodde att du dissade mig, men nu förstår jag:) Du har gjort en riktigt bra come-back säsong Stefan!

2008-05-14 @ 14:45:38
URL: http://jutsusara.blogg.se
Postat av: Emil

Du e Grym gubben! en kämpe som jag kommer se överst på internationella pallen innan jag lägger muffarna på hyllan! kram på dej

2008-05-14 @ 15:52:43
URL: http://lillshihan.blogg.se
Postat av: Anonym

hejsan!
okay vad gjorde du där?
jodå den var helt okay, var på jobbinterjuv om ett jag garanterat inte kommer få och lite sådant

2008-05-14 @ 19:17:05
URL: http://dancinginstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0