Fy fan va gött med en svullovecka!

Jag säger då det. Ojojojoj! Det finns så mkt gott som man inte får äta under en tävlingssäsong.
Lösgodis, chips, ostbågar, pizza, läsk osv. Listan kan göras väldigt lång.
Nu vet iofs alla som känner mej och alla i landslaget att jag äter det iallafall.......

Hursom haver. Denna veckan så skiter jag i fullständigt vad jag äter.... Okej... Inte vad som.... Men känner jag för pizza så blir det pizza.... Och det blev det igår :)

När jag gick in i säsongen så bestämde jag att jag skulle ha en sånhär svullovecka efter EM. Och nu är jag alltså inne på dag 4. Söndag är sista dagen och det är mkt svullande som ska hinnas med! Så här är det inga lata dagar! Nejvars. Det är inte nån form av hetsätning direkt. Men jag måste säga att som diplomerad gottegris och licenserad conessuer (i ett annat ämne) så är det skönt att inte träna nått denna veckan, utan bara snaska o vila kroppen. Framför allt så känner jag hur motivationen kommer!

Satt igår och funderade lite på hur sommarträningen ska se ut. Håller på att dra upp lite riktlinjer för sommaren.
Har några nyckelsaker som jag vill jobba med, såsom judon och övergånger från serie 1 till 2.
Funderingarna just nu är att lägga lite mer fokus på just övergångarna ner i kastdelen, och lägga mindre fokus på övergångarna ner på marken. Då menar jag inte att jag helt lägger det åt sidan utan bara att jag kommer träna mer på 1 och 2.

Sen så behöver jag förbättra greppningen. Framför allt så greppar jag inte bra när jag tävlar. Svårt att träna på det, men jag måste våga greppa som jag brukar.
Vidare så vill jag fokusera på några kast under sommaren. Jag vill inte ha mer än 3-4 kast. Det blir för grötigt med mer. Har inte exakt bestämt vad jag ska lägga fokus på men det lutar åt en variant av tani otoshi samt tai otoshi. Sen så ligger lågmorote nära till hands då jag redan har en ganska bra. Min osotogari vill jag även förbättra ytterligare.

I slag o sparkdelen så vill jag arbeta mer med avståndet. Behöver hitta mitt avstånd bättre. Sen så behöver jag komma igång mer med fötterna, både fotarbetet överlag men även med kickarna.
Tajmingen går ju lite hand i hand med avståndet. Men det är nästa sak jag vill förbättra i slag o spark delen.


Så.... Sammanfattning för er som vill stilstudera mej lite.

Slag o spark:
Avstånd -> Tajming
Fotarbete
Kickar
Övergångar till judon

Judo:
Greppningen
3-4 kast -> Tani otoshi, tai otoshi, låg morote, osotogari.

Ser inte så mkt ut. Men det tar sitt lilla tag att köra igenom t.ex. ett judoteknikpass  Skulle tippa på att det landar runt 1timma eller så. Å andra sidan är de passen inte så jobbiga utan mer till för att verkligen nöta teknik. Sommaren passar bra för en teknikperiod.

Vad gäller den övriga träningen, kondition o styrka osv. Där har jag inte bestämt mej riktigt än. Behöver få lite mer kött på benen. Och så behöver jag snacka ihop mej med Johan o Srdjan om hur vi ska göra. Ska klämma in daggen på nått hörn oxå :) Men det lutar åt att vi lägger mkt på konditionen :) Nice!

Så nu blev det en blogg idag oxå! Mkt bloggande på sistonde.

Måste fixa lite bilder oxå, men jag har ju inte min mobil just nu. Sen så kastar jag nog in lite bilder...

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Lillshihan

bra tankar! glöm inte vad dina bröder på NKC kan hjälpa dej med åxå, kram!

2008-05-15 @ 18:03:17
URL: http://lillshihan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0