Att det ska vara så svårt...

Först o främst måste jag säga att det är kul att det verkar vara många som läser min lilla blogg... För telefonen har gått varm de senaste dagarna :P

Hur ligger jag till med planerna då?

Jo....

För några dagar sen så var ju sinneslaget ett annat. Jag är ju en impulsiv person som gärna drömmer mej bort, vilket jag gjorde i denna situation. Med all rätt tycker jag! Andra håller inte med......


Nu har jag lite mer kött på benen om det hela och det har uppstått några problem som behöver lösas för att jag ska kunna åka till ............................aaaa trodde ni va... jag väntar lite till med att avslöja.

Det finns ingen stipendieverksamhet som kan hjälpa mej där borta. Och eftersom det är svårt för mej att få ett jobb pga div tillstånd osv så är det nog inte ett alternativ att jobba i vilket fall.
Jag frågade även om det fanns möjligheter att få hjälp med tillstånd o dylikt, men det fanns inte resurser för det :(
Planen är ju 6 månader och för att det ska funka måste jag ju ha en budget på ett antal tusen, säg 50000kr 
Lite beroende på vilken typ av boende jag har så kan det bli billigare. Får jag en värdfamilj så kostar det mej inte nått för boendet. Men å andra sidan så kanske inte dom vill inhysa både mej o Carro !?
Skulle jag få bo hos en värdafamilj så skalar det av ca 2-3tusen i månaden för mej = 16-18000 kr på 6 månader.

Sen är det biljetten över. Tur o retur verkar ligga på ca 7tusen.

Träningen i sig kostar inte nått.

3 tävlingar är på schemat under hösten. Dessa bekostas av idrottaren själv. Ca 400kr per start.

Sen kommer det ju alltid till saker som är svårt att räkna med innan. Typ busskort, vilka matutgifter man kommer ha, bensinpengar osv.
Sen så vill jag ju gärna se lite av landet när jag är där.....

Jaja nog om det tillsvidare.

Jag vill bara klargöra att det är inte nått som är klart! Det är inte bestämt att jag SKA åka men jag undersöker möjligheterna ATT åka. Vill bara klargöra det så att jag inte framstår som nån snackare om det inte blir av.
Skulle väl säga att det är 30% chans ATT jag åker just nu. Så chansen är inte så stor. Men väl värd att undersöka!

Ni kan ju säkert förstå att jag funderat en hel del på detta de senaste dagarna.

Ska jag åka? Ska jag åka utan Carro?? Hur ska jag fixa pengarna?

Jag måste kanske inse att detta är min chans att få göra en träningsresa av denhär kalibern? Jag är ju faktiskt 25 nu. Kommer jag in på min utbildning till hösten så känner jag att jag vill göra klart den i ett streck.
Tidsmässigt så ligger det kanon i planen! Hemma VM senare iår som jag inte kommer att få delta på iallafall.
Skulle jag åka så kommer jag hem i början av Mars, vilket gör att jag inte missar så mkt av säsongen ändå.

Det är svårt det här... Jag snackade med Emil för nån dag sen. Vi kom fram till att handlar om "mjuka värden".
Asså, kommer jag o Caroline klara det (förutsatt att hon inte åker med)? Kommer jag klara att vara utan alla mina polare i 6månader? osv.....
Det hade varit en helt annan femma om jag varit singel, då hade jag stuckit direkt. Men nu är jag inte det, o jag vill inte vara det heller......
Så därför funderar jag......

Har jag RÅD att missa den här chansen? Har jag det? Ska jag dra iväg på en träningsresa i 6månader så ska det ske i dethär skedet av min karriär, så att jag kan jobba vidare på det jag lär mej.
Det skulle vara (iallafall kännas) mer bortkastat att åka i slutet av karriären.

Jag är kluven. Tävlingsmänniskan i mej tycker att jag ska dra iväg. Han tror (tävlingsmänniskan) att detta kan vara en avgörande detalj i min karriär. Han tror att denna resa kan göra varaktiga förändringar i det game jag har. Han tror att detta kan göra mej till CHAMP! Plus att jag får ytterligare en historia att berätta när jag blir gammal :P

Den andra delen av mej, sambon Stefan. Han känner inte likadant. Han vet (Sambon Stefan) att det skulle vara hur tungt som helst att vara borta från Caroline...... Han har erfarenhet från brasilien, han vet hur det är..... Han funderar oxå på vad som skulle kunna hända... Kanske glider man ifrån varann under denhär tiden. Och det vill han inte!!!

Just nu är det som parlamentet i huvudet! Rött lag vill att jag ska åka o leds av den där roliga finnen o Betnér.
Blått lag vill ha mej hemma o leds av Micke Torving o Johan Rehborg....

Med andra ord..... Två jävligt grymma lag rent ut sagt!
Vem vinner....

Ingen aning!

I´ll keep you posted...

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Sara

Förstår att du är kluven Stefan, och sanningen är att jag ju skulle sakna dig oxå om du försvann. Nu träffas vi ju inte så ofta ändå, men på läger och tävlingar och så iallafall...
Är övertygad om att du kommer fatta rätt beslut :)

2008-05-30 @ 16:08:21
URL: http://jutsusara.blogg.se
Postat av: Srdan

Meeen vad fan handlar det om? =O Hoppas det löser sig, vad det än handlar om!

2008-05-30 @ 19:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0