Hamburg Open! + 25år :)

Jaha då har man varit iväg o tävlat igen. Har varit nått varje helg sen jag kom hem från Brasilien den 16feb. (ska bli skönt att få vara hemma i påsk!)


Tävlingen i Hamburg av första internationella på nästan två och ett halvt år. Så det va lite skakigt när jag väl stod där på mattan o skulle köra.


Första matchen mötte jag en belgare som vunnit EM 03. Lite avdankad kanske, men ändå en svår match.

Började matchen väldigt bra, 3 poängs ledning o ipponkastade honom direkt. Sen tappade jag gamet lite o förlorade till slut på 3 ippon.


Sen vann jag två matcher i återkvalet o hamnade då i bronsmatch. Dominerade hela matchen o ledde stundtals med 5-6 poäng. Sen så tappade jag fokus en kort sekvens. Då tog han 2 ippon, men jag ledde fortfarande med en pinne! Greppade honom o skulle bara rida ut tiden. Fick då ett perfekt kastläge o drog iväg en osotogari. BAM!

Ippon tänkte jag, LÄTT (som Ville hade sagt). Domarna tyckte tyvärr inte det. Istället varning för kast utanför säkerhetsområdet!

O plötsligt så låg jag under med 1 poäng! 3 sekunder kvar! Det kändes riktigt surt faktiskt! Så nära att ta den där första medaljen internationellt. Men men...... Ny chans i Paris om ca 1 vecka.


Förövrigt så var det på håret med vikten. Vägde in som sista man o på 76.9. Så det är dags att fixa till det här nu så att jag har en morgonvikt på kanske 79 istället för 81 som jag har nu.


På det stora hela så är jag nöjd med tävlingen. Rörde mej bättre mot tidigare, o ganska varierat game.


I måndags så fyllde jag 25! Kände inte att det var så mkt med det, men sen på söndagskvällen så började jag känna att det skulle bli roligt.

Firade med att åka till gymmet kl 06.25 o träna :) tanken va att jag skulle köra judo på kvällen men jag valde att hoppa det. Ganska skönt faktiskt.

Senare på kvällen så kom mamma o pappa förbi. Även Eddo, Ulla-Britt, Gustav o Sandra tittade förbi.

Väldigt trevligt! o god tårta hade mamma köpt! Tack för att ni kom och för de fina presenterna, det va uppskattat :)


Tänkte att jag skulle slänga upp lite bilder på min tårtan här nedan o lite annat.
image92
Ville gör "entré" i Gävle.....

image93
Bastning innan Nordic..... Fin min eller hur :P

image94
Ville håller låda under middagen innan Nordic...

image95
Min fina tårta på födelsedagen...... Tack Mamma :)

image96
Fotografens fot i hörnet.... Ganska trångt när alla kom på besök, men roligt att alla kom :)

Det va denna blogg...

Nästa kommer i slutet av veckan...


Kommentarer
Postat av: sara

Stefan... har jag varit en dålig kompis och glömt säga grattis på 25-årsdagen till dig?? Gör det i efterskott i så fall: GRATTIS GRATTIS, nu är du oxå närmare 30 än 20 :) Nädå, vi är ju i våra bästa år, eller hur?!

2008-03-27 @ 08:46:00
Postat av: Eve

Grattis på födelsedagen :D

2008-03-28 @ 17:48:19
URL: http://[email protected]
Postat av: Paul

Grattis Stefan!!!!!!

2008-03-28 @ 21:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0