Back in the game.....

Då var helgen över (ja jag vet att det är onsdag...).

Inför helgen så var det lite nervigt, men känslan av att det skulle bli kul att tävla igen var större än på mkt länge.
Vikten var ju ett problem. Med en morgonvikt på ca 81, så hade jag ju 4kilo ner till gränsen. Sen så var det bestämt att jag skulle jobba på förmiddagen, vilket inte är så skönt med tanke på att jag inte kan äta så mkt under dagen.

Hursom helst så gick bantningen bra. Kände faktiskt att den gick väldigt bra. Kunde vätska på bra igen o det gick några rör resorb direkt efter.

I min viktklass så var vi 5 anmälda, det innebar att vi skulle köra alla mot alla. 4 matcher totalt gav dagen.
Kände inför min första match att jag va lite nervig, svårt att slappna av. Framför allt så kändes det väldigt ringrostigt.
Det var ganska ovant att stå där på mattan. Kände att jag inte riktigt kunde locka fram det game jag vet att jag har inom mej.
Jag vann första matchen ganska lätt iallafall. Startade lite dåligt men kom igång på slutet.
För varje match som gick så kände jag att jag kunde slappna av mer och mer. O i sista matchen mot Johan så gjorde jag en bra match, trots att jag varit borta från mattan i nästan 2 år.

Nu i helgen så bär det av till Hamburg. Som tidigare så är det vikten som är orosmomentet. Men jag har ledigt hela dagen så jag hinner dra vikten i lugn o ro. Iofs så är det alltid jobbigt att ha en hel resdag framför sig när man måste fixa vikten. Men när det är resa som gäller så är det nästan alltid bekvämare att dra vikten innan man åker, mkt för att man inte alltid vet hur det är med tillgänglighet av bastu o så.

Nu ska jag dra till gymmet. Ska köra igenommitt nya program som jag fått från Fredrik.
Efter det så ska jag åka till Johnny o Anna :)

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0