Vilodag

Ingen direkt kanondag idag. Hade det varit dåligt väder hade det varit en skitdag! Men som tur är så skiner solen :)

Satte klockan på 05.30 imorse så jag kunde gå upp o "känna" lite på hur ryggen mådde. Tyvärr va den fortfarande ganska stel sedan judoträningen igår. Lite moloken (stavning?) gick jag o la mej i en timma till.
När jag borstade tänderna tänkte jag att det är lika bra att ta en vilodag idag. Vad är EN dag på en idrottskarriär ekade i mitt huvud :P Bra liten ramsa det där även om det inte riktigt stämmer. För tar man många dagar så blir det ju snabbt väldigt mkt tid....

Ähh vi lämnar det innan jag kommer in för djupt på det!

Jag ska vila idag i alla fall.

Och som vanligt när jag blir tvungen att ta en vilodag med kort varsel så blir jag sådär fundersam, nästan lite ångestkänslor att jag missar en träning.
Hur som helst så ligger jag bra till i min planering. Och vad gäller maxstyrkan så får jag helt enkelt kasta om lite övningar, så att jag klarar av att genomföra träningen med bra resultat.
De 2 första passen på perioden har börjat väldigt bra, trots att jag inte haft någon passare. Vilket i sin del har gjort att jag inte velat lassa på ofantliga mängder vikt ;) Men 3 siffrigt på både bänk o "givetvis" knäböj..... Riktigt roligt att köra tungt igen! Dock så är inte Campushallen så skön att träna maxstyrka i. Känner liksom inte att jag hittar den där känslan jag hade när jag körde på Feelgood.

Varberg nu i helgen. Jag o Cockmaster har ju tvekat en aning om vi ska åka. För min egen del så känner jag att jag vill åka. Jag behöver verkligen få mer kampsportsträning, känner verkligen av att jag tappat timmar på mattan.
Förhoppningsvis så kan en helg i Varberg bota det :)

Nu kommer jag inte på mer att skriva! Förutom att jag hoppas Sara skriver en blogg snart :)
Och så måste jag passa på att försvara mej. Jag måste använda ett bälte just NU, i vanliga fall behöver jag inte det :)

Puss på er alla!

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Lena

Och om du måste använda ett bälte JUST NU, då borde du väl int köra just de övningarna överhuvudtaget eftersom bältet förstör stabilitetsmomentet som du är i stort behov av JUST NU?

2008-07-23 @ 17:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0