Planer för sommaren.

Mitt i sommaren så är det kanske dags att dra upp lite riktlinjer för sommaren :P


Det är ju en del läger som ska besökas. Bland annat är det ju sportju-jutsulägret i Varberg.

Personligen hoppas jag att det blir en riktig hit! Jag gillar inte att det har blivit en splittring o framför allt vill jag inte att det ska va i Sthlm. Varberg är mer sommar! Men men.... Varberg blir det iallafall.


Denna vecka ska jag bestämma mej för hur det blir med "grejen". Detta för att jag måste ha tid att fixa med en massa saker runt om, främst pengafrågan.

Det roliga är att de jag har pratat med har istort sett alla varit väldigt positiva till det. Känns väldigt bra att ha ER i ryggen, för det kommer bli mentalt tufft att åka iväg på en sånhär resa. Min förhoppning om jag åker är att nån vill komma o hälsa på, o helst min fina Caroline :)

Träningsmässigt så kör jag lättare gym denna vecka o nästa vecka. Senaste 2-3 veckorna har jag kört lugnt o förberedande, så snart är det dags att dra igång med tyngre vikter.
Konditionsmässigt så har jag löpt ca 2-3 timmar per vecka i lugnt tempo, runt 140-155 i puls. Så nu är det dags att dra upp tempot där också. Måste kolla upp lite vilka intervaller som gäller.

Ska bli roligt att få dra upp tempot en "aning". Finns inget som är skönare än att ha riktigt grym kondition!

Än sålänge har jag kört 6pass denna vecka + ett lite lugnare teknikpass = så 7 pass. Detta betyder att idag är det vilodag!
Ska bli väldigt skönt, så ikväll ska jag bara va hemma o kolla på film o mysa.
Sen blir det ett löppass på lördagen o styrka o SJJ på söndag, så då landar vi på 10 pass med en vilodag. Det är ganska lagom just nu.
Jag ska trappa upp det med 1-2 pass över en 2 veckors period så jag ligger på ca 10-12 pass i veckan. Detta för att vara ordentligt förberedd inför den (ev) stundande resan.

Vikten går verkligen åt rätt håll, 81.6kg i onsdags morse.

Känner mig i ganska ok form, o ser fram emot att börja trycka på med lite hårdare fys nu!

/Stefan


Kommentarer
Postat av: tulle

Skärp dig stefan. Alla colla kommer till lägret i stockholm. Dynamix ffs:)





ps. sen inget ont om lägret i varberg, det blir säkert asbra, men något sport ju-jutsu-läger är det inte. Rätt ska vara rätt:)

2008-07-14 @ 00:53:59
Postat av: Stefan

Hur kan det inte vara ett sportju-jutsuläger?



Är väl inte så mkt som skiljer lägren åt eller?

Förutom lite namn :)

2008-07-14 @ 22:26:27
URL: http://ztefanjohanson.blogg.se/
Postat av: tulle

iof tror jag att det är väldigt mycket som kommer att skilja lägrena åt men visst har du en poäng.

Tycker dock att det är viktigt att komma ihåg att Varberg inte längre är en del av Dynamix(föredetta sport ju-jutsu-federationen om nån missat det) och därmed inte längre på pappret tränar sport ju-justu. Kanske bara är namnen som skiljer sig åt men Sport Ju-jutsu är inte bara en stil utan också ett varumärke och därmed något som måste skötas och marknadsföras som sådant. Varbergsklubben är inte längre en del av dynamix och dynamix kan inte längre ställa dom kraven på kvalitet eller insyn som krävs för att dom ska få marknadsföra lägret som ett Sport Ju-jutsu-läger. Tror detta är lite snurrigt för dom flesta så det är därför jag påpekar det.

Hoppas verkligen att du kommer till lägret i stockholm så du kan ge mig en ordentlig omgång stryk:)

Hoppas även att lägret i varberg blir hur bra som helst!

2008-07-18 @ 00:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0