Heltid.

Jaha. Då var man uppe o arbetar heltid. Ska göra så i typ 4 veckor nu. Iofs inte allt för jobbigt men det är svårt att få ihop träningen som jag vill under veckorna.
Under sommaren så haltar iofs träningen en del, i alla fall kampsportsträningen. Många åker bort (hem) eller har sommarjobb. Detta gör att det är svårt att få in många timmars kampsportsträning under veckorna.
Å andra sidan finns det annat att träna. Just nu i bristen på kampsport så lägger jag mkt fokus på konditionen och med start denna vecka har jag börjat köra maxstyrka i gymmet. Och det känns roligt! Men min lilla rygg verkar ta lite stryk av tuuunga knäböj, men jag kämpar på o tränar smart istället för att skita i smärtan :P Vet hur det kan gå då....
Så med hjälp av bälte o lite annan fotstans så funkar det kanon!

Idag är jag dock lite kluven om jag ska ut o löpträna eller vila. Ryggen känns lite trött o av löpningen blir den något mer sliten. Men vi får se hur det känns framåt eftermiddagen. Men det är otroligt skönt att jag kommit över den första tröskeln vad gäller löpning, det är faktiskt ganska kul när jag väl kommit ut. Tidigare fanns det inte i mej att löpa, nu har det blivit en naturlig del av träningen. O resultaten har redan visat sig.

Denna vecka ska jag gå ner till lite kortare pass, men istället trappa upp intensiteten en bit. Kommer troligtvis bli 8 minuters intervaller. För att sedan stegra neråt. I ett senare skede kommer jag gå över till en fysbana.
Men det är först om några veckor.

Jag vill vara ordentligt förberedd om jag nu åker iväg "nånstans".

Nu i helgen så är det ju läger i Varberg. Men eftersom jag jobbar tills fredagkvällen så kommer vi inte iväg förrens runt 16 då. Men jag o Cockmaster undersöker möjligheterna att komma iväg. Brukar alltid vara ett bra läger :) Dessutom kommer ju en herrans massa danskar att sparras med :)
Vi får se om vi kommer iväg.


Helgen efter så är det ju lägeri Sthlm oxå, så skulle vi inte komma iväg så kan vi ju alltid åka dit en sväng.
Men i varberg är det gratis, o det väger ju ganska tungt.

Nu är det lunch.

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0