Härligt med Judo

Det har gått ca 4-5 veckor sedan jag gjorde illa foten på träningen. Jag fastnade ju lite illa med foten under mig själv i en svepsituation. Tyvärr visade det sig inte vara en "vanlig" stukning, utan det verkar som att det blev lite värre.
Foten är inte helt 100 än, men jag skulle väl säga iallafall 85-90%.

Igår så var det dags att känna lite på judon igen. Planen var att inte köra för mkt sparring utan köra LAGOM mycket.

Planen gick väldigt bra! Härligt STEFAN! Inte alltid lätt att hålla sig inom ramarna.

Det var en hel del newaza sparring, vilket vara bra. Det kan jag köra ganska hårt. Vi avslutade med lite stående sparring. Jag tog det som sagt lite försiktigt och nöjde mej med några få byten medans det kändes bra.

Väldigt roligt att Sparris hittade ner till judon igår :) Han hade med sig sina små krigare som skrattade runt på mattan! KUL :)

Idag fick jag för mej att åka till ett ställe som heter köttgrossisten. Har länge letat efter ett ställe som man kan handla kött billigt. Hade fått höra av en kollega på jobbet att detta kunde vara ett sådant ställe.
Det jag var ute efter var nötfärs o fläskfilé + oxfilé. Kommer dit.
Finns allt möjligt! Allt från fårhjärnor till kycklinghjärtan (som ju alla som varit i brasilien vet är bra mot allt möjligt, botar säkert cancer oxå). MEN! 48kr/kg för nötfärs o då var den från irland...... Hmm tänkte jag....
Så jag frågade om det var så att jag köpte typ 40kg nötfärs, kunde man möjligtvis få ett bättre pris då?
- Jag ska fråga min bror, sa kassörskan.
- Tyvärr grabben det är samma priser för alla. 48kr/kg är billigt! Maxi tar 65kg/kg!

No way josé tänkte jag.

Anledningen att jag skriver detta är att jag ska ut till Maxi o handla nu! Och när jag kommer hem så ska jag skriva vad det kostar på Maxi! Så nu ska vi snart få se, 65kr/kg? Jag tror inte det........ Men snart vet vi....

/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0