Paris Open.

Ännu en tävling över och tyvärr så gick det inte lika bra som tidigare på säsongen. Å andra sidan så hade jag inte så stora förväntningar på just denna tävling. Paris Open är trots allt en av de största tävlingarna som finns, och kvalitéts mässigt så håller den väldigt hög klass. Den är även uttagningstävling till franska laget som finns representerat på VM senare i höst.

Hursom helst. Så gick det inget vidare nere i Paris.

Flög ner på fredagen o fick veta att det inte fanns tillgång till någon bastu. Vågen visade 81.4 så det va ju några kilo ner till -77 :P

På lördagen var det bara ut o springa! 2 timmar och 20minuter tog det mej (effektiv tid) att springa bort den vikten.
Givetvis så satte sig detta i benen. vem som helst kan ju räkna ut att det inte är bra att göra så när man ska tävla dagen efter. Nu har även jag fattat det!

Söndagen var tävlingsdag. Sov ganska dåligt, då jag hade en lumpar kille från Varberg som snarkade som ett jävla ströskverk! I början sa jag inte nått men efter 30min så stod jag inte UT! Ruskade om honom o fick svaret
"vem är det som snarkar? är det jag? nää?" Jo sa jag! Det kan du fethaja!

Hade en riktigt skön uppvärmning, var tvungen att komma igång efter den tunga bantningen. O tyckte att jag gjorde det bra. Fjärde matchen hade jag i ordningen. Mot Frankrike...... Tuff judo va det första jag tänkte.

Matchen börjar med att han blir varnad för sen ankomst till mattan. 1-0 till mej :P
Kommer igång bra o tycker att jag tar poäng i duellerna, sen kommer vi in i judon. Känner direkt att han är väldigt greppstark, försöker bara att inte bli kastad. Får en varning för passivitet. Efter detta så känner jag att det kan inte vara särskilt ojämt, det skiljer max 1-2 poäng åt nått håll. Slänger en blick på poängtavlan. 12-4 till honom!!!!!
Hur FAN gick det till! Måste plocka mer poäng. Tar direkt en 3 poängare på marken. Börjar jaga!
Får inte utdelning på det jag gör känns det som, sista minuten dominerar jag dock. Förlust med 16-14!
Kändes inte alls bra att åka dit på det sättet. Upplevde inte alls att det var så ojämt i början av matchen som poängen sa!

"Glöm denna match nu, det är snart dags igen" sa Coach Ingholt.

Oviss väntan på att få gå in i återkvalet. Väntar 1 timma, väntar 2, väntar 3, väntar 4!!!!! Va är det här!??
Kollar med huvuddomaren hur det ligger till och det visar sig att det inte är dubbel tåterkval i min klass (ända klassen de inte kör dubbelt i, trots att det är obligatoriskt på internationella tävlingar).
JAG BLIR SÅ LESS! Åkt så långt, bränt så mkt pengar. För att gå 3 minuter! SKIT.

Tyvärr så satte sig den negativa känslan lite o jag har under förra veckan känt mej lite hängig. Blev även lite sjuk i förra veckan, troligtvis för att jag fick banta så hårt.

Det roliga med resan var förutom att jag till slut fick flytta in hos Ville, att jag äntligen hann med att se lite av Paris.
Jag, Robin o Pappa Hasse (Robins) var uppe i Eiffeltornet o spejade lite udner lördagen. Riktigt kul att äntligen få komma upp o se utsikten därifrån. 324meter på högsta platån. Jag har ju aldrig gillat höjder så jag måste säga att jag inte va jättebekväm när jag kom upp upp dit. Men jag vande mej snabbt.

Skickar in lite bilder på äventyret här nedan. Blandad kompott blir det.

image97
Ganska stor dojo :P

image98
Henkes "bantar breath" biter tag i Ville....

image99
Under lördagen innan invägningen så stack vi iväg o kollade in Eiffeltornet.

image100
Jag, Robin o Robins pappa Hasse.....

image101
324 meter upp i luften..... Kändes inte direkt bekvämt.. Syns det?

image102
En "våning" ner o lite mer bekväm :P

image103
Så långt bort ligger Sverige från Eiffeltornet.

Avslutar med en bild på Daggens öra, som vi var tvungna att tömma häromdagen pga av att han fått lite smällar på det sista tiden.
image104
Fanns en del blod o vätska stående i örat :)

Nu ska jag kolla på hockeyn.... Andra matchen mot HV71! GO LHC!

/Stefan

Kommentarer
Postat av: marcus piehl

Tjena stefan!

Tack för du skrev på min hemsida!;) Allt bra med dig? Ser kul ut på din bildblogg! Hälsa Ville;)

2008-04-11 @ 10:16:08
URL: http://marcuspiehl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0