O så tog livet en vändning......

Jag ser mig själv som en ganska impulsiv person. Har alltid varit och jag tror att jag kommer att fortsätta vara det.
Gillar det. Dock så finns det nackdelar.
Som att man helt snöar in på något o kan inte släppa det, för att efter nån månad helt vara borta från det.
Men utöver det så känner jag inte av några direkta nackdelar.

Hursom helst.

Förra veckan så snackade jag o Cockmaster (Johan) om hur det är att vara brandman. Vilka fördelar som finns bla att det är lätt att träna och att det är ett ganska fritt arbete. Men även vilka nackdelar.... Tyvärr var det ända vi kom på lönen.

Sagt o gjort så kom den där impulskänslan över mej. Så på söndagen så gjorde jag rullbandstestet på räddningstjänsten i Linköping och idag så skickade jag in papprena till Räddningsverket.
Tdigare har jag inte känt att jag velat börja läsa nått, men nu så känns det verkligen som att det kan vara dags.
Har ju pratat om att jag vill läsa medicin, och då kan jag börja med att lugna framför allt mamma :P att jag inte gett upp det på långa vägar.
Mina planer har ju hela tiden varit att börja med det efter att jag tävla klart i Ju-jutsu.

Kommer jag nu in på SMO (skydd mot olyckor) så kommer jag att läsa den på distans, vilket gör att jag kan jobba kvar i Lambohov hela tiden. O då så slipper jag ju ta studielån.


Sen är tanken att jag kan jobba som brandis och läsa upp lite betyg under tiden, för att senare göra ett ordentligt försök på medicin runt 30. Alltså precis som jag hade tänkt tidigare.

Men i stället för att bara jobba kvar på vårdcentralen fram tills dess så kommer jag läsa SMO på distans o arbeta som brandman innan jag försöker på medicin. För mig så känns denhär planen hur bra som helst!


Och framför allt så känner jag att Ju-jutsun kommer att få sin chans! Det är väldigt viktigt för mig!


Ska bli spännande att se om jag kommer in på detta söket. Jag har kanske inte riktigt tillräckliga betyg just nu. Skulle det vara så kommer jag tenta av några kurser under hösten.

FAN va skoj det skulle vara att jobba som brandman. Tänk er Johan (Cockmaster) och mig som brandmän!
Asså kan det bli bättre än så!!!!!!
Folk kommer krocka med flit under våra skift bara för att få träffa oss ;)

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Paul

Dags at flytta till LKPG då!!

2008-04-17 @ 12:16:59
Postat av: Sara

Stefan Johansson Firefighter... Japp, det låter coolt:)

2008-04-18 @ 11:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0