Landslagsläger i Nacka.

Lite sent men och som vanligt mitt i veckan dimper det ner en blogg igen. Brukar vilja "suga" lite på innehållet innan jag skriver :P


I fredags så åkte jag upp mot Sthlm. Tåg denna gång. Riktigt skönt att bara åka med....Slippa sitta o ratta en bil.

Efter lite trassel så kom jag fram till Quality Hotel Nacka. Direkt så blev det käk o sen en lite film med grabbarna X (Henke o Ville).

Lördagen var späckad med träning. 3 pass och totalt 4,5timmars träning. Första passet kändes hur tungt som helst. Kändes som att hjärtat bara klappa igång av ingenting. Senare kom jag på att det va ganska varmt i dojon och att det var fler som upplevde samma fenomen :) Skönt! Framför allt som jag känner mej i ganska bra form nu.

Söndagen var lite lugnare. Dock riktigt bra träning. Kändes väldigt skönt när det var klart.


Börjar som sagt känna att det närmar sig slutet av vårsäsongen. Som jag skrev i den förra bloggen så har det varit ganska tufft att hoppa in i just denna säsongen. Detta i kombination med att jag har höga krav på mej själv och min satsning gör att jag börjar känna mej slitet mentalt men även fysiskt.

Nu låter det som jag gnäller.... Och det gör jag. Men samtidigt så ska det givetvis bli väldigt roligt att ÄNTLIGEN få dra på sig ett SWE märke :)

Jag har varit med i landslagsgruppen sedan 2002-2003. I min egen mening så tycker jag att jag kämpat på bra och är värd detta nu.


Tankarna inför European Cup är lite blandade. Givetvis skulle det vara otroligt roligt att ta medalj på ett så stort mästerskap som detta. Men jag är realistisk o vet att det kommer vara otroligt svårt för mej att nå ända fram dit.

Målet för European Cup har jag inte riktigt kommit fram till. Jag vill ha ett ganska konkret mål som jag känner att jag kan leva upp till men som samtidigt är en utmaning.

Jag vill heller inte sätta för höga krav på mej själv detta första mästerskap. Min plan är att jag ska dra väldigt mkt erfarenhet av denna tävling. Eftersom jag nångång senare kommer att få åka på fler.


Mmm det va lite tankar o funderingar kring det.


Träningen fram tills tävlingen kommer att fortgå fram tills måndag kväll. Det blir nog sista passet. Judoträning!

Fram tills dess så vill jag ligga i ordentligt så att jag kan vila från o med tisdag fram till lördag och förhoppningsvis få en liten topp tills dess.


Vad gäller träningen så började inte denna veckan så bra. Kvällsjobb måndag + onsdag (missade 2 judopass av 2!). Och gymmet stängt på Valborg (idag). Så tre (3) vilodagar nu.

Men va fan det är bara att tuffa på nu i slutet av veckan o under helgen. Konditionen är det inte så mkt jag kan göra åt nu iallafall. O den ligger dessutom bra.

Nu är det bara att hitta känslan o köra triggerövningar i slag o spark som gäller. O drilla kasten.


På söndag börjar jag stenkolla kosten oxå.


/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0