Vilodag = LÅNGTRÅKIGT

Idag har jag varit ledig. Helt ledig. Inget jobb ingen träning.

Det blir lätt lite långtråkigt att inte göra nått på en hel dag. Särskilt när Carro har varit iväg på skolsaker hela dagen oxå.

Men så kom jag på nått att göra. Jag satte mej ner och la in alla mina träningspass i ett exellprogram. Nu kan jag lätt se hur mkt jag tränar varje vecka. Nice!

Imorgon så är det tydligen en submission wrestling tävling i Norrköping. Vanligtvis så vill jag gärna ha några dagar på mej att fundera på om jag vill vara med eller inte. Men nu känner jag att det är bra för mej att vara med. Klart jag ska vara med! Bara det att tävlingen kostar ynka 50kr gör det värt det! Det är billig erfarenhet!

Eftersom jag varit borta från tävlandet så länge är det viktigt att komma igång med det snabbt. Mina tankar om detta har varit att jag ska kombinera mitt sportju-jutsu tävlande med BJJ och judo, för att kunna få ut mer tävlingserfarenhet per säsong.

Idag så har jag även kört lite bil. BMW 120i, bmws nya lilla vagn. Väldigt trevlig måste jag säga. Och med M-paketet så ser det riktigt grym ut. O dom 5 ekrade 18tummarna gör helheten :) Vi får väl se om det står en sån parkerad i framtiden :P

Snackade nyss med Sara, vi har bestämt att vi ska boka våra biljetter till Brasilien på måndag. Hon sa att det känns så jäkla kul! Och jag håller med. Känslan av att äntligen ha bokat biljetterna är så skön, det är ju först då som man verkligen vet att man ska åka! Om jag blundar så kan jag se planet glida ner mot flygplatsen i Rio de Janeiro.
Jag kan se alla gröna kullar, den lite slitna landningsbanan. Jag kan se kön som ringlar in mot tullen, o hur tullmannen skriker "próximo" o så springer man fram till luckan :)
Jag kan även känna igen känslan av att sitta på planet o känna det ta fart mot Sverige igen.
Känslan av att vara klar med Brasilien för den här gången, men samtidigt att jag snart är tillbaka igen.
Kan inte få nog av det landet. Jag brukar viska till mej själv när planet lyfter "hejdå brasilien", låter lite töntigt men jag gör det. 
Iallafall.....

Ska bli kul att få visa upp Rio för de som inte varit där tidigare.

Nu ska jag sova. Sen hoppas jag att jag får vara med o tävla imorgon. Jag behöver det!

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Peter Rönnquist

Tävlingen gick ju strålande, rankingen finns här:
http://forum.primatelounge.se/viewtopic.php?t=114

2007-10-08 @ 08:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0