Skönt att våga!

I somras när vi hade landslagsläger på Bosön så pratade vi om att man måste våga kliva utanför (trygghets)boxen. Så när chansen att få tävla i helgen dök upp så var det bara att hoppa på.
Hade iofs inte anmält mej eller så men det löste sig galant på plats.

Det va iofs inte någon kanonstor tävling. En del tävling i Swedish grapling league. Priset var överkomliga 50kr! Väldigt billig erfarenhet tänkte jag!

På plats så fick jag gå 5 matcher. Alla mötte alla.

Skönt o väldigt nyttigt att få känna på den där nervositets känslan, pirret som kommer i magen. Det har alltid varit en sak som jag behövt träna mkt på.
Jag gick igenom alla matcher utan att släppa nått. Jo jag blev halvt om halvt nertagen i sista matchen. Men jag drog ut han direkt på rakt armlås från guarden. Dessutom va min taktik i matchen att dra guard, då jag sett att han va grym på nertagningar....Så det va ju perfekt :)

Vann alla matcher på submission inom 2 minuter. Så på det hela tagen gick det väldigt bra. Motståndet va kanske inte världsklass, men det spelade inte så stor roll. Jag fick chansen att träna på tävlingskänslan under ganska bra former.

Tyvärr så slog jag upp mitt revben under dagen, så idag har jag jävligt ont..... Plus att jag fick en kille över knät igår på judon så jag har lite ont där med.
Med andra ord så blir det vila idag. Måst bli bra i revbenet, känns inte bra att träna med det. Gör förbannat ont!

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0