Fystester :)

Tidigare idag så var jag ute på campushallen o träffade Fredrik för att köra lite tester.
Senaste tiden har jag ju inte kört varken tungt eller med hopp. Så förväntningarna va inte jättehögt ställda.
Samtidigt så har jag kännt att den senaste tidens träning varit bra för mej, att tänka lite mer långsiktigt. Sedan 5 veckor tillbaka har jag bara kört hållfasthetsträning och mkt bålstabilitet.

Överlag så låg testvärdena lägre mot vad jag tidigare presterat. Inte så konstigt som sagt, men inte så roligt för skallen :P
Så det va skönt med lite lugnande ord från Coach Wandus :) Jag har inte riktigt kommit in det långsiktiga tänket.
Det var nog kanske först idag som jag verkligen kände att det är det som måste till för att jag ska gå hela vägen.
O i ärlighetens namn så är jag villig att göra de uppoffringarna som krävs för att komma dit genom att satsa långsiktigt. Utbildning o sen jobb i 30 år hinner jag med iallafall ;)
Varje dag så tänker jag på hur det skulle va att vinna tex VM! Jag skulle ångra mej fruktansvärt om jag inte gav mej själv chansen att nå dit!

Iallafall.....

Vi passade även på att köra ett laktat test på cykel. Fick lite skäll för att jag inte har speciellt bra flås :P
Men det ska det bli bättring på nu. Anledningen till att vi körde testet på cykeln är att jag inte kan löpträna
(även om jag hade kunnat köra testet på löpband), o då fick vi rättvisare utgångsläge genom att köra testerna på cykel.

Så nu har jag ett träningsprogram anpassat för att bygga lite grund o bygga kapillärnät. Passen kommer att ligga på ca 30min 2 ggr i veckan under den första tiden.


Känns proffsigt att få köra tester lite då o då! Tack Fredrik för idag :)


image46
Inte den klaraste bilden i bloggen.... Men så ser det ut när man cyklar iallafall....För er som inte vet :P


image47

Förändringens tecken :)


/Stefan


Kommentarer
Postat av: Sara

"O i ärlighetens namn så är jag villig att göra de uppoffringarna som krävs för att komma dit genom att satsa långsiktigt. Utbildning o sen jobb i 30 år hinner jag med iallafall ;)
Varje dag så tänker jag på hur det skulle va att vinna tex VM! Jag skulle ångra mej fruktansvärt om jag inte gav mej själv chansen att nå dit!"

Stefan: Jag hade inte kunnat säga det bättre själv! Tänker precis likadant jag! Att stå överst på prispallen på VM är lixom värt allt, prscis allt, slit! Ha de så bra i Ume i helgen! kram:)

2007-10-31 @ 14:59:45
URL: http://ssaaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0