SM avgjort!

Nu i helgen va jag o den levande legenden Micke Smith på plats i Värnamo för att kolla in SM 2007!

Det va ganska dåligt deltagarantal på tävlingen o i vissa klasser så blev det bara final eller bäst av 3 fighter.
Dock så va det en del riktigt fina matcher som verkligen va kul att se :)

Som jag sa i tidigare blogg så va det verkligen inga problem för Johan Ingholt att ta Guld! Han vann över Daniel Planhage med 10-4 (tror jag). Det kanske låter som en jämn match, men Johan vinner väldigt många matcher med väldigt liten marginal. Han gjorde det bra även om det inte var så himla tufft.

En annan hjälte va Jan Olsson som gick till final i -69kg klassen efter mkt fina o framförallt underhållande matcher. Efter en trevande start så bjöd Janne verkligen på ett fint teknikregister o fighterhjärta! Personligen så tyckte jag att DU Janne skulle ha vunnit bästa fighter priset!

Väl framme i final (mot den eminente svanen, Henrik Svahn) så tog det stopp! Men en mkt väl genomförd tävling! Till detta hör att Janne fyller 41 senare iår! Jag vill va så grym som du när jag blir äldre (tänkte skriva gammal, men jag struntar i det! )!!!!!

För min egen del så va det konstigt att stå vid sidan av o bara titta! Kändes som om jag va en föredetting som stod o snackade skit o sa hur det va bättre förr! Nu va det visserligen så att jag stod o gjorde det MEN jag är INGEN föredetting!

Hela tävlingen va en skön sporre för mej att komma tillbaka, saknar verkligen att tävla o VINNA!

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0