Det går bra nu....

Som den gamla petter dängan.....Men det gör det verkligen!

Iofs så har denna veckan varit lite annorlunda mot vad en vanlig vecka brukar vara. Detta i och med att Midsommar.

Denna veckan har jag kört 2 morgonträningar. O då menar jag morgon! kl 06.00 börjar sparringpasset. Perfekt för mej som börjar jobba kl 8.

Båda passen har varit mkt bra för mej, jag kommer att fortsätta att jobba med dessa pass. Framförallt som en förberedelse inför Mundial.

I tisdags var jag i Sthlm för att göra ytterligare en röntgen undersökning. Denna gång en MR (höger knä). Svar kommer jag att få den 28juni.

Igår (onsdag) så var det test dags med Fredrik. Och det va lite roliga resultat som kom fram av testerna.
Vi jämförde testerna mot en av mina bästa gånger (German Open -05). Innan den tävlingen så utvecklade jag ca 1750Watt i medel på knäböj (20,40,60kg).
Igår så gjorde jag ca 1970Watt med samma belastningar!!!! Det va mycket oväntat. Men väldigt skönt, då jag inte alls har haft fokus på underkroppen den senaste tiden.

Överkroppen ligger dock inom normerna för vad den ska göra just nu.

Så jag måste säga att jag är nöjd med hur jag ligger till just nu. Det ser väldigt bra ut inför fortsättningen.

Dessutom så har jag kommit upp i ca 5-8 pass per vecka nu. I och med detta så blir det väldigt viktigt att lyssna på kroppen o ta den där extra vilodagen om jag känner att det behövs. Hittills så har det fungerat bra.

De senaste månaderna så har jag jobbat ganska intensivt med just greppningen. De börjar betala sig nu. Träningarna flyter på väldigt fint och jag känner att teknikerna sitter bättre o bättre. Idag så provade vi tom fortsättningsteknikerna. Det hade jag inte planerat på nån vecka, men det kändes mkt bra.

Det ända som inte riktigt är igång än är slag o spark teknikerna. Men där måste jag verkligen smyga igång. Just utfallsmomentet när man slår o sparkar ta otroligt mkt på skadan. Så där går jag långsamt fram.

Lägger in nån bild på Coach Wandus samt en bild på min alldeles nya blåtira.

Jag lyckas alltid att få en blåtira när det är dags att träffa släkten. Denna gång så var det inte Srdjan som ordnade den. Utan hatten av till Sparris (Peter Rönnqvist). Tack ska du ha, det är nog en av dom coolaste jag haft :)

image2image3
/Stefan

Kommentarer
Postat av: SjukgymnastLena

Mkt snygg klocka Stefan!;-)

2007-06-21 @ 23:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0