Bosön i helgen

Då var det äntligen dags för landslagsläger på bosön. Måste säga att det verkligen känns proffsigt att lägret är belagt där.
Ska bli mkt roligt att komma dit o träna. Coach Martin kommer och hämtar mej o Johan imorgon kl 09.30.

Innan det så är planen att jag ska ha kört en timmas submission sparring nere på kampsportscentret. Så det är alldeles snart dags att hoppa ner i sängen.

Jag hade ju lite problem med att jag hade en läkartid som krockade med första dagen på lägret. Det är nu löst.
Pratade med Margareta på idrottskliniken, och fick då beskedet att MR undersökningen såg bra ut. Dock visade bliderna att det va svullet, samt att det va en bursa som var ihopklämd.
Men då jag inte har ont så kommer vi inte att tappa knät på vätska. Utan lite blodprover ska tas för att se om det kan vara något intressant att se där. Känns skönt att få så bra hjälp från Jan o Margareta på Idrottskliniken.
Synd att de ska slå igen verksamheten efter jul. Vart ska jag vända mej då!?

Denna veckan så har jag börjat maxstyrketräningen. Jag var lite skeptisk inför den. Mest för att jag är rädd för att det ska vara för tufft för skadan. Men jag måste säga att det gått väldigt bra. Över förväntan.
Och med det resultatet så måste jag verkligen ha i bakhuvudet att inte pressa gränsen för vad jag tål.
Uppe på bosön så ska jag träffa Peter Svensson, vi ska bland annat gå igenom mitt träningsprogram. Eventuellt så vill han kanske göra  några ändringar. I så fall så skulle det vara att byta till några lättare övningar.

Under helgen så kommer jag att testa på hur det funkar att sparras 100% i judo delen. Jag vet redan att jag pallar att köra ordentligt på marken. Så jag hoppas på att det funkar.
Jag kommer att följa ett eget schema under helgen för att jag ska få ut så mkt som möjligt.

Nu ska jag ner i tvättstugan o fixa det sista. Efter det är det bara packa o gå o nanna :)

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0