Ibland kan det vara bra att

VILA!
Igår var det planerat att jag skulle träna ju-jutsu på kvällen. Men jag kände redan tidigt på förmiddagen att det va nått som inte var med ordentligt i kroppen. Nått som kändes lite fel sådär.....Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Försökte provocera lite för att känna om det var den gamla skadan som spökade lite.

Men det var det inte.

Kom senare fram till att jag nog har en liten nervinklämmning i höften. Känner det när jag böjer mej framåt med höger ben rakt....Svårt att förklara :P


Iallafall så kom jag fram till att jag behöver vila. Eller rättare sagt så sa min jobbarkompis Tina

(världsmästare i dragkamp) till mej att vila. Hon sa "ibland är ger det mer att vila i det långa loppet".

Så jag gick o funderade lite o kom fram till att det faktiskt ÄR så! jag vill inte vara skadad mer o nu sa kroppen ifrån i ett tidigt stadium. Varför inte ta CHANSEN att lyssna på den.


I efterhand så kändes det bra.


Jag passade på att åka o handla på MAXI istället.....Tyckte jag var värd lite glass.....

Och då fann jag den! Min nya favvo glass..... Ben&Jerry

Provade den med kaksmet i.....Helvete vilken glass. Tyvärr så kommer det inte bli så mkt av den eftersom jag håller på o droppar i vikt. Men den va grym!


Liten rapport ang träningen just nu. Tänkte jag ska lägga upp lite siffror ang hur mkt jag tränat de senaste veckorna, kanske är nån som vill se.....


Iallafall.


Inför Mundial så börjar det kännas bättre o bättre. Förra veckan var mkt bra, jobbade mkt med turtle och ryggen (olika position).

Börjar få till mitt "poäng game" nu. Blir bättre o bättre på att kontrollera positionerna. Jag ska jobba mer på det i Varberg. V
Vad gäller styrketräningen, så går den helt enligt planen. Har iofs inte kunnat köra mina olika återhämtningspass så som jag hade velat. Men denna vecka kommer det med.
Konditionen blir bättre o bättre, framför allt känner jag att jag återhämtar mej fort mellan bytena när vi sparras. Har fortfarande inte kommit igång med löpningen, men jag cyklar och det fungerar bra tills vidare. 
Mitt högra knä sätter lite stopp för att gå på löpningen riktigt hårt. Förövrigt så får jag börja rehablöpa nu. Men det är väldigt korta pass än så länge. 

På det stora hela så ser det väldigt bra ut. Det är bara vikten som jag funderar lite på. Jag är osäker på om jag ska köra -82.3kg eller om jag ska gå upp o köra 88.3kg. Fördelen med att köra den tyngre är att jag kan kommer "fulltankad" till matcherna. Det kan jag inte i den lägre. 
För tillfället så väger jag runt 83.5-83.0kg i morgonvikt. Så jag skulle fixa att gå ner, eftersom det är mer än en månad kvar. 
Men det troliga är att jag kommer gå upp. 

Jag måste bara tillägga att jag verkligen ser fram mot den här tävlingen. 
Har saknat att tävla. Ska bli så himla skönt att få visa att jag inte är slut! Inte på något sätt! Bara känslan av att få tävla i USA är cool.
I sanningens namn så är mina förväntningar såhär inför resan inte så höga. Sen vet jag att när jag är i arenan så kommer jag vilja vinna. Men jag får ta det för vad det är, o det är min första tävling på över 18 månader.
Men det känns otroligt roligt o inspirerande att tävla igen.

Blev en lång blogg idag. Se om det är nån som orkar läsa!? Skriv gärna kommentarer :)

Ska bli kul att träffa alla polarna i varberg nästa helg! Kul som fan :P

Idag blir det greppträning.

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja du Stefan... Det här med vila, det är ju så viktigt! Men fan så svårt... :) En vecka kvar bara till lägret, ska bli riktigt, riktigt kul!

2007-07-18 @ 17:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0