I´m BACK!

Fy helvete va skönt det va att få va med o köra lite på ett landslagsläger igen! Det va ju ett tag sen om vi säger så! Närmare bestämt 14månader sen.

Nu är det ju dock inte så att jag kan gå på för fullt riktigt än.

Jag träffade Peter Svensson (sjukgymnast) på bosön. Vi hade en liten genomgång om fysövningar samt olika övningar som jag har varit tvungen att lägga åt sidan.

Vi gick igenom mitt nuvarande program som jag fått av wandusidrott o hälsa. Och gjorde lite tillägg samt plockade bort en del.

Känns skönt att få ett program som är inriktat särskilt åt mej. Har ju faktiskt varit lite bortskämd med det de senaste 3åren, då jag haft ett bra samarbete med Fredrik Wandus.


1 timma körde jag o Peter. Och efter det så var det mellanmål o ner till gymmet för att köra.


Lokalerna på bosön är bra, men välanvända! Fast det gör mej inte så mkt. Jag gillar när det är funktionellt och saker som är använda. Det får gärna smälla lite o det gör inget om folk skriker o grymtar :P

Det är ju lite skillnad mot feelgood! Ser fram mot att byta gym efter sommaren.


Vad gäller lägret så var det lyckat för min egen del. Gjorde nytt pers i chins, 21st mot 19 förra gången.

De andra testerna kunde jag inte vara med på för att jag barnvakta skadan.


En sak jag kom på under lägret är att jag nog äter alldeles för lite under dagarna. Vi åt hela tiden nu!

O sanningen är ju att det behövs om man ska orka köra 2-4 pass om dagen.


Som vanligt så är det väldigt roligt att träffa alla i gruppen. Kul oxå med vår nya pajas Planis :) (eller det nya smeknamnet Ding Dong ) skön kille det!


Tyvärr så hade vi inbrott i vår hyrbil under natten till lördagen. Coach Martins GPS fick en ny ägare, samtidigt som vi lärde oss att HERTZ är ett skitföretag! De kom gärna o hämtade vår bil för att laga den.

Men de kunde inte ge oss en utbytes bil! Det fick vi ordna själva. Dåligt.


Senare idag är det dags att bekanta sig med brutalbänken igen, det va ju ett tag sen! Kärt återseende.

Sist men inte minst vill jag säga till Sara att det är ett MYCKET klokt beslut att ta ett uppehåll. Inte så roligt kanske, men ibland måste kroppen få läka om den ska orka bli världsmästare........Jag har vilat mitt nu ;)


/Stefan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen! Jag är så imponerad av att du lyckas motivera dig och köra stenhård träning (jag vet hur mycket du satsar!) samtidigt som du jobbar. Ibland när det känns trögt tänker jag på dig och blir inspirerad. Hoppas verkligen att dina envisna skador ger med sig så att du kan visa alla hur grym du är! Håller tummen. Kramen gurkan

2007-07-08 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0