Det händer saker.....

För några veckor sen så började jag dra igång sparringen ordentligt. Framför allt så drog jag igång med BJJ sparringen.
Första 2!!! veckorna så hade jag inte ett avklapp. Kändes inte så himla roligt.
Tempot va annorlunda, jag hängde inte med ordentligt. Teknikerna var inte riktigt tajta, det saknades liksom lite kropp. Det kändes som att de jag körde med kunde ta halvguard alldeles för lätt om jag va "on top".
Men den här veckan har det vänt. Jag börjar få tillbaka mitt "flow" och får till avslut på passen.

Morgonträningarna har är till väldigt stor hjälp o framför allt bjuder de på bra sparring för mej.
Klart att det är liiiiiiiite segt att gå upp kl 05.20. Men får jag bara sitta på sängkanten i några minuter så går det bra  :P
Iofs så brukar jag alltid tampas med tanken att det nog skulle va skönare att sova lite till, men jag skulle få så dåligt samvete om jag inte tränade "bara" för att jag va lite morgontrött. Nä det funkar inte!

I förrgår var jag ute o fiskade med härliga Lotta :) Som vanligt så var det ett impulsprojekt. Det såg ganska mörkt ut på himlen när vi kom fram till båten, o det började faktiskt regna precis när vi skulle ut på sjön.
Men solen kom tillbaka väldigt snabbt tillbaka o hela kvällen var det väldigt härligt väder. Mot slutet av turen så var det faktiskt nästan helt vindstilla.
Fisk fick vi också. Givetvis var det tävling, men vi säger inte vem som vann!
Härligt och väldigt trevligt var det iallafall :) Det måste vi göra om Lotta :)

Jag tyckte det va så gött att fiska så jag drog ner till landet dagen efter igen. Denna gång med Doffe o Johan.
Hur skönt som helst!
Ska lägga upp lite bilder senare i veckan......

Idag är jag ledig och har precis käkat lite mellanmål. Tror jag ska ner på stan o köpa lite dollar o ett par nya löpar skor. Kanske att jag gör en liten sväng ner till landet :P

Tack Lotta för din fina kommentar. Det värmer att just du tror på mej, för JAG vet att DU vet hur mkt jobb det krävs för att bli riktigt bra :) jag beundrar dej för att du orkar resa o framför allt för att du är så himla proffsig i allt du gör......Sen att du är en otrolig tävlingsmänniska (oavsett om det är fiske, biljard eller bowling) gör inte saken sämre ;)

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0