News....

Tänkte att jag skulle ta o uppdatera alla med vad som händer i LKPG, för min egen del iallafall.

Förra veckan så hade jag ett litet bakslag i träningen. Jag började spy på onsdags natten o blev tvungen att ta 3 dar ledigt. Jag va dock snabbt upp i sadeln. Facit för veckan blev 7 träningar + 3 sjukdagar. Och då måste jag tillägga att de träningar jag fick in va väldigt bra! Så jag är nöjd.

Nu har jag kommit igång med slag o spark träningen också. Kände att det va dags att ta upp det innan Brasilien. Det är alltid svårt att få tid till att träna bra slag o sparkträning där. Så fram tills resan tänkte jag jobba extra på det, för att sedan under resan koncentrera mej fullt på BJJ och Judo.
Srdjan o jag har börjat jobba med lite nya grejor (eller snarare metoder) som jag tycker känns bra! Men som alla vet så är det ett brett game o man plockar många poäng o stående. Så som jag sa kommer jag att jobba extra med det stående fram tills resan.

Förövrigt så går det bra. Jag har kommit upp på en nivå med träning som känns bra. Ligger runt 8-10träningar i veckan. Det ända som jag inte tränar än är rena konditionspass, såsom löpning osv. Men jag hoppas kunna komma igång med iallafall lågintensiv löpträning innan Brasilien.
Det har varit mkt kampsportsträning de senaste månaderna. Har nog legat på 5-6 träningar i veckan, mest BJJ o Judo. Tidigare har det varit min akilleshäl, jag kände att det va så viktigt med fysträningen att jag trodde att det räckte med det jag körde på mattan. Men senaste tiden har det växt fram att så inte är fallet. I framtiden så kommer det att bli mer kampsport på schemat, och inte bara sparring, rena teknikpass behövs verkligen!

Jag kan faktiskt säga att jag verkligen ser fram mot nästa års säsong. Även om jag är lite nervös över vad jag kommer klara att prestera. Har ju ändå varit borta i nästan 2 år!!!! Men jag känner att jag är bättre än vad jag var när jag blev skadad. Det ända är att konditionen inte är lika bra. Men det kommer!

Kanske bäst att ta lite "res-snack" oxå.

Inte långt kvar nu. Ska betala in en deposit till Marcelo under onsdagen. Sen är det bara att hitta en lägenhet.
Det verkar som om vi kommer att bli några fler i lägenheten nu. Och det är ju bra, då blir det inte så himla dyrt.
Alltid skönt att känna att man inte lägger alla pengarna på boendet. För min egen del ska jag inte handla så mkt grejor, men jag vill ju passa på att ha lite semester iallafall. Dvs gå ut o äta osv. Ska lätt gå på den skitfina seafood restaurangen i Leme, riktigt coolt ställe. Va iofs 3 år sen jag va där.

Nu börjar faktiskt suget efter att få åka iväg komma. Men det är en känsla av att komma hem (lite). Ungefär som att åka till en sommarstuga som man inte är vid så ofta :P
Känslan när man går av planet o går igenom tullen.... När man sitter i taxin mot Ipanema.... Det är så himla skönt!

Nu måste jag dra o käka.

/Stefan


Kommentarer
Postat av: Eve

haha..
GOD JUL PÅ DIG MED.. Kramar eve

2007-12-22 @ 11:54:49
URL: http://evegryvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0