Laktat test!

Idag så var det dags för en träff med Coach (Fredrik) Wandus. Jag själv trodde att det var muscle lab prover som stod på schemat......Men ICKE. Fredrik hade tänkt sig något liiiiiiite jobbigare....

Vi skulle minsann göra ett laktat test. Roligt tänkte jag. Har aldrig gjort det så det kändes roligt att få chansen att prova. Tanken slog mej att min kondition är inte så bra som jag skulle vilja att den var.
Sagt o gjort så var det bara att hoppa på löpbandet o köra.
4 minuters intervaller på olika kilometer hastigheter samt 1 minut vila mellan varje var ordinationen.
Under minutvilan så tog vi ett blodprov i fingret, där man mäter mjölksyranivån i blodet. Coolt!

Testerna gick bra. Skönt att få lite svart på vitt hur det står till med flåset. Och inte helt oväntat så var det inte överdrivet bra. Jag fick ett testvärde (VO2) på 49.
Det genererar ett uppskattat värde på ca 13.30min på Cooper test (3km), vilket inte är direkt kanon. Men.....
Med tanke på hur mkt flåsträning jag har haft möjlighet att träna den senaste tiden, så är det bra.

image11
Det var värdena som vi fick ut. Inte super imponerade, men ett bra utgångsläge.

Sen knappas de in på datorn, o vips har jag fått ett träningsupplägg på 3 månader av Fredrik. Och det ska bli mkt intressant att följa upp detta senare. Det återkommer jag till.

image10
Coach Wandus, mannen med lösningarna!  Kolla gärna www.wandusidrott.se (smygreklam!)


image9
Inte den roligaste av bilder, men jag rör på mej iallafall.....

Snackade med "snygg Erik" igår, även kallad Ralf Carneborn :P  Vi ska försöka träna ihop helgen 10-12 aug. Jag ska vara i Sthlm för att fira kusin Kristinas sambo Freddie , som fyller 30år då.
Tanken är att jag ska hinna med 2 pass på lördagen o 2 pass på söndagen. Bara sparring helst.
Det kommer att bli sista rycket + måndag morgon samt tisdag kväll innan jag o Caroline åker den 16 aug.
Känns som att det gått väldigt fort sista tiden, det är ju snart dags för VM.

Såg på sportju-jutsu.com att Ida Hansson (gammal landslagsgrupps tjej) hade tagit guld på Copa de Mundial nere i Rio de Janeiro. Fan det skulle va coolt att vinna hela skiten asså!

Förövrigt så är det bara jobb hela helgen. Inte jättekul. Imorgon så blir det dock lite härlig gymträning med nytt program.

/Stefan "vill ha mer kommentarer"

Kommentarer
Postat av: Dan

Du kan själv vara en kommentar :P

2007-08-04 @ 10:20:31
Postat av: Emil

Vi saknar dej här! sköt om dej mannen hoppas vi ses snart

2007-08-05 @ 00:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0